25 Ocak 2016 Pazartesi

patlicanoturtma

Patlıcan Oturtma--seating eggplant--


Siz bakmayın benim patlıcan oturtma dedigime,bu garip bir patlıcan oturtma:)))

Ben karnıyarıgı çok sevmeme ragmen nedense hep patlıcanını kenara sıyırır ( ki ev halkını çogu böyle yapar) içini ve azıcıkta patlıcandan alırdım.Kalanına ise, içine ekmek dograyıp kapı önünde ki hayvanlar yesin diye bırakırdık.

Baktım olmuyor karnıyarık niyetine yemegi böyle yapmaya basladım.İsterseniz sizlerde deneyin baya güzel oluyor.


Malzemeler:


Patlıcan Oturtma
Patlıcan Oturtma

1 kg Patlıcan-eggplant

3 parça Tavuk Gögsü-chicken breast

8 adet Sivri Biber-green pepper( kişi başına 2 biber)

2 adet Domates-tomato

1 baş Kuru Sogan-onion

3 diş Sarmısak-garlic

4 yemek kaşıgı Domates Salçası (kendi yaptıgımız http://hobimrengarenk.blogspot.com/2015/08/domates-salcasi.html

Yarım su bardagı Ayçiçek yagı

4 yada 5  bogum Etsuyu (kendi yaptıgımız)http://hobimrengarenk.blogspot.com/2015/12/etsuyuyapimi.html

Tuz

İstediginiz baharatlar. Ben köri,kimyon,tarçın ve biberiye kullanırım.Bu hiç degişmez.:))


Yapılışı:


Patlıcan Oturtma
Patlıcan Oturtma

1-Patlıcanları ince ve uzun , fazla degil ama orta boyda dograyıp fırın tepsisine koyun.


Üzerine az biraz ayçiçek yagı döküp fırında bayılana kadar pişirin.

Ama fazla bayılmasına izin vermeyin ,zira daha su çektirecegiz.

Az diri kalmaları lazım.

2-Sivri biberleri  ve ortadan böldügümüz domatesleri de teflon tavada ister az biraz yag koyarak,isterseniz yagsız olarak közlüyoruz.


3- Kalan yagımızı tencereye koyuyoruz.Üzerine soganları ve tavuk etlerini küp küp dograyıp kavuruyoruz.

Tuz ve kullandıgımız baharatları ilave ediyoruz.Salçamızı da koyduktan sonra.Bu işte bitiyor.






Patlıcan Oturtma
Patlıcan Oturtma
4-Sıra geldi bunları birleştirmeye.

Tencerenin en altına fırında bayılttıgımız patlıcanları yayıyoruz.

Üzerine sogan ve tavuk karışımını döküyoruz.

En üste de sivri biber ve domatesleri koyuyoruz.

Yarım fincan kadar su ilave edip , 4 ya da 5 bogum etsuyumuz ilave edip pişiriyoruz.


İşte bu benim patlıcan oturtmam.Hem fazla yaglı olmuyor.Hem de baya güzel oluyor tavsiye ederim.







Not:Karnıyarıgı yaparken de ben patlıcanları yagda kızartmam çok agır oluyor ,fırında ortasını yarıp üzerine yag gezdirir közlerim .

Gezdirdiginiz yag yeterli olmazsa ki genele de olmuyor,pişerken yag ilave edebilirsiniz.

Ayrıca karnıyarıkta  kırmızı et de kullanmam ,tavuk eti kullanırım.Hem hafif oluyor ,hemde daha saglıklı beslenmiş oluyorsunuz.

Afiyet bal şeker olsun.



Patlıcan oturtma
Patlıcan oturtma










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder