20 Aralık 2015 Pazar

Etsuyuyapimi

Et Suyu Yapımı --broth made--


Arkadaşlar ,marketlerde satılan et ve tavuk bulyonları kullanabileceginiz gibi,kendiniz ev ortamında da gayet rahatlıkla et suyu yapabilirsiniz.

Kırmızı Et Suyu Yapma:
Etsuyu

Bunun için , kasaptan alacagınız büyükbaş hayvan kemiklerini ,düdüklü tencereye koyun ,üzerine su ilave ederek yaklaşık 1 saat pişirin.

Düdüklüden çıkardıktan sonra mutlaka , kemiklerin içinde ki ilik denilen kısımlarıda  çıkararak et suyuna karıştırın.

Bu ilik biliyorsunuz kemik yogunlugu için gereklidir.Dolayısıyla ilikleri mutlaka alın.

İçine ben hiçbirşey ilave etmiyorum.Zira bu et suyunu çorbalarda da kullandıgımdan sade yapıyorum.

Et suyu soguyunca ,Buz Poşetlerinin içine huni yardımıyla doldurarak agzını sıkıca baglayın ve derin dondurucunuza atın.

Not:Ama sizler eger derseniz ki ; ben hem yemekler için ,hem de çorba için , ayrı ayrı et suyu çıkarırırm derseniz.

O zaman kemiklerin yanına sarmısak , sogan , tane karabiber,havuç,kereviz sapı vs ekleyerek de et suyu elde edersiniz.

Tavuk Suyu Yapma:

 Tavuk suyu çıkarırken ben bütün tavuk kullanıyorum.

Hem suyunu çıkarıyorum,hemde eti ile sizlere tarifini verdigim  otlu pilavımda kullanıyorum.

Yöntem aynı ,sadece tavuk suyunu çıkarırken düdüklüde yarım saat süre yetiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder