31 Ocak 2016 Pazar

AhsapTutsuluk

Ahşap Tütsülük--Wooden incense burners--



Yapacagımız tütsülügü  sadece tütsülük olarak degil, aynı zamanda kalem kutusu  olarakta  kullanabiliriz.

Kısaca çok amaçlı bir kutu.


Gerekli malzemeler-Materials


1-Kıl testere kolu

2-Kıl testere ucu 3-4 numara kullanılacak.

3-Törpü takımı  Genelde 2 ve 3 numaralı uçları kullanacagız.

4-Zımpara Kagıdı 150-220 ve 1000 Numara olacak ,ahşap için olanlardan

5-İşkence

6-Ahşap Tezgah

7-Tutkal ( Ahşap yapıştırma tutkalı)

8-Modeli ahşaba yapıştırma tutkalı ( bunu kendimiz yapacagız) tarifi şu adreste

9-  8 mm ya da 4 mm lik kontroplak- marangoz ya da  Bauhaus'un marangoz bölümünde kestirmek daha ucuza geliyor.

Tütsülügü  yaparken şu yolu izliyoruz. 


Ahşap Tütsülük
Ahşap Tütsülük




1-  Ahşabımızı(kontroplagımızı) önce güzelce zımparalıyoruz.Sonra ahşabın ön tarafına modelimizi , arka tarafına da  beyaz bir kagıt yapıştırıyoruz.

Arka tarafa yapıştırmakta ki amacımız biliyorsunuz, ahşabın düzgün kesilmesini saglamak içindi.Maksadımız kıymık çıkmasını asgari seviyeye indirmek.












TütsüModeli
TütsüModeli



2-Kesilip atılacak kısımları ,el tipi ince matkap uçları ile ya da
Dremel'e takacagınız ince uclarla delin ki ,kıl testere ucunu takabilesiniz.

Not:Modelde kesilip atılacak kısımlar yogun oldugundan ben bazılarını kesmedim. İsterseniz sizler siyah olan kısımların hepsini kesip atabilirsiniz.











Wooden incense burners
                     Wooden incense burners


3- Taban kısımdan 1 adet ,ön ve arkadan birer adet ve yanlardan 2 adet kesilecek olup kapak olarak bir adet kesilecektir.





Benim ahşabım ince oldugundan kapaga menteşe takamadım.
Seyyar olarak bırakacagım,sadece bir kuş motifi ile tutamak yapacagım.






4-Kesmis oldugum tüm parçaların zımparasını yaptıktan sonra ,daha önce de bahsettigim gibi ön boyasını atacagım ,ilerde boyada baya faydası oluyor. Daha sonra montajına geçecegim.

Ahşap tütsülügümün henüz boyası atılmamış ve montajı yapılmamış hali.

Boyayınca hakkaten güzel olacak.

Elime saglık.

Ahşap Tütsülük
Ahşap Tütsülük




******Bu tütsülügü aşagı da linkini verdigim siteden aldım.Aslında bu geniş bir kutu idi, ben kenarlarını kısaltarak tütsülük haline getirdim.Free olarak yayınlanmaktadır.Siteyi inceleyin.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder