8 Ağustos 2016 Pazartesi

Deri Capraz Omuz Çantası

Deri Çapraz Omuz Çantası - Cross Leather Shoulder Bag




Gerekli Malzemeler - Material 



Deri  – Leather
Çapraz Askı Deri Çanta



Mumlu iplik-waxed thread

Deri ignesi yoksa Yorgan ignesi -leather stinger

Makas ya da Deri kesme bıçagı-leather cutting blade

Çoban Dügme

Kapalı  Rivet

Deri kenar boyası

Çanta Sap Tokası

Mıknatıslı Kilit



Yapılışı:

Çanta Kalıbı




Yan tarafta gördügünüz kalıpta kesiyoruz.İç ve dış cep dedigim bölümlerden 2 adet kesiliyor.

Deri fazla sert ya da yumuşak olmayacak orta sertlikte deri işinizi görür.

Bu çantada astar kullanmadım. Eger derinizin iç kısmı temiz ise sizde astarsız dikin.

 Zira gerçek deri çanta isteyen çogu kişi derinin içinde olan o yumuşak kısmı görmek ya da dokunarak hissetmek istiyor.










Çanta Kalıbı




Körük ortadan dikişli olacagından 2 parça halinde kestim.

Körük 4 cm eninde ve ön kısmın üç tarafını dolayacak boyda kesiliyor.











Çanta Ön Modeli





Çantanın ön kısmında ki şekilleri görmek istersiniz diye  yan taraftaki resmi koydum... Şekilleri de sizler degiştirerek ya da aynısını kullanabilirsiniz.











Çanta Ön Kısmı


Yan tarafta ki resimde çantanın ön kısmını görüyorsunuz. 

Geniş olan parçanın içine ped ekleyerek tombullaştırdım.

Diger şeritleri ise düz kesmedim ,yuvarlaklıklarını dikkate alarak kestim.Düz keserseniz dönüşlerde potluk oluşur.

Biraz fazla deri ziyan oluyor ama bu çanta için deger.    












Çanta Ön Kısmı


Çantanın ön tarafında ki motifleri diktikten sonra,2 parça halinde kestigim körügü birleştirip ,çantanın ön kısmına ilave ettim.

Bu çantada astar kullanmayacagım için dikişe oldukça özen gösterip, ip baş ve sonlarını çantanın uygun yerlerine gizledim.









Çanta Arka ve Kapak Kısmı
Çantada iç cebi , dış cepten az biraz küçük keserek önce iç cebi diktim.
Daha sonra dış cebi iç cebin dikişleri cep içinde kalacak şekilde delerek ,arka tarafa ekledim.
Yan tarafta gördügünüz gibi.
Not: Cep agızlarına şeritler ilave etmemin sebebi ise ,derinin zaman içinde esnemesine engel olmak içindir.

Ya şeritler kesip agız kısmına dikin yada çift taraflı yapışkan bant kullanarak deriyi katlayın.





Çanta Arka ve Ön Kısmı


Çantanın kapak kısmına mıknatıslı kilidin metal görüntüsünü kapatmak için resimde gördügünüz şekli yaptım.

Ayrıca çoban dügme yaptım ve ön kısma diktim.

Çoban dügme yapımı bakınız burada


Çanta sapını kestim.

Sap 75 cm boyunda ve 3 cm eninde iki parça halinde kesip ,çanta sap  tokası taktım. Ve sapları körüge kapalı rivetle tutturdum.

 Ve körük eklenmiş çantanın ön kısmını  arka kısmına dikerek çantamı bitirdim.

Ve sonuç.:)))
Cross Leather Shoulder Bag







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder