3 Mart 2015 Salı

Çömlek kaplama

Deri İle Çömlek Kaplama-pottery and leather lining


Gerekli malzemeler-Material


Toprak Çömlek  -earthen pot
Çömlek
Çömlek

İnce deri ( davul derisi)  -drumhead

Anilin boya  -aniline dye

Tutkal  -glue

Tahta boncuk -wood beads

Zımpara -emery

Siyah Yaglıboya -black oil painting

Sırım (deri ip) -leather thong


Yaparken şu sırayı takip edecegiz.

pot
Çömlek




1-Önce aldıgımız ham ( hiç işlem görmemiş ,sırsız) çömlegi ,100 ya da 220 lik zımpara ile bir güzel zımparalıyoruz.











vase
Çömlek

2-Kendinize güveniyorsanız önce  ,yoksa deriyi kapladıktan sonra, dışta kalan kısımları siyah mat  boya ile  (dilerseniz parlak boya da kullanabilirsiniz.Zevkinize baglı,ben mat olanı tercih ediyorum.) iz bırakmadan boyuyoruz.

Ben derinin girmeyecegi yerleri ,mesela içi,tabanı,kulp altları gibi kısımları önceden boyuyorum.Zira deriyi kapladıktan sonra boya yaparken deriye degdirmemeye çalışmak baya zor oluyor.Çömlegi komple boyamamamın sebebi ise,deri de ki açık renklerin altının siyah gözükmesi , bu da pek hoş durmadıgındandır.

Sizler deriyi yaklaşık ne kadar bir alana yapıştıracaksanız tahmini olarak belirleyin ve dışta kalan kısımları boyayın.Böylesi daha rahat olur.Deriyi yapıştırdıktan sonra boyasız alanları boyarsınız.

pot
Pot

3- Batik yaptıgımız deri ile kurumadan  çömlegimizi kaplıyoruz.
Deri biraz kalın oldugundan kaplarken baya zorlandım.

İzlemek isterseniz buraya tıklayın.  http://youtu.be/qc-gDy4vs2g
Deri ,çömlegin şeklini alınca,kurumadan çömlekten sıyırıp çıkarıyoruz. (maske gibi)


Deriyi degil ,çömlegin, deri ile temas edecek kısımlarını tutkallayıp ,kurumaya yüz tutmuş deriyi çömlege yapıştırıyoruz.

                                                                                                          
Deri kaplı çömlek
Deri kaplı çömlek

4-Sırımları  saç örgüsü şeklinde örüp, derinin kenar kısımlarına yapıştırıyoruz.

Burada ki amacımız ,hem derinin kenarı kalkmasın ,hem de kirli kısımları gizlesin.

Zevkinize göre sırımı örerken ,aralarına tahta boncuk takabilirsiniz.
Boncuk ,(cam boncuk çömlege yakışmıyor )özellikle tahta boncuk kullanın,nazar boncukları gibi aksesuarlarla çömleginizi dilediginiz gibi süsleyin.Ve en son ,ister mat ,isterseniz parlak vernik atın.

İşte hazırladıgım çömlegimin ilkinin bitmiş hali:))





Güzel degil mi? Devamı gelecek:))

leather covered pot
leather covered pot


leather covered pot
leather covered pot







                      Deriyi çömlege kaplama mücadelem:))) Deri baya bir sertti , ondan zorlandım.       
 

2- Başka Bir Çömlek Kaplama; 




leather-covered pot
Deri kaplı çömlek
Bu çömlekte tüm işlemler yukarıda anlattıklarımla aynı, sadece süslemede kullandıgım ingiliz sicimi.Ve deriye boya yaparken kullandıgım renkler farklı.Bunda sırım (deriden kesilen ince ip) yerine ,agaç tutkalıyla sertleştirdigim ingiliz sicimini kullandım.  Tek fark bu.








Ve sonuç:))

leather-covered pot
Pot
   

 

3- Bu Daha da Başka Bir Çömlek ;




comlek
Deri kaplı çömlek
                                      
 Bu çömlekte tüm işlemler yukarı da anlattıklarımla aynı .Deri boyama şu adreste




http://hobimrengarenk.blogspot.com/2015/03/puf-noktalar.html

Bu çömlekte ilkinde oldugu gibi sırım kullandım.

İş bittiginde mat vernik kullandım.












4-Bu Daha da Başka Çömlek

leather covered pot
Deri kaplı çömlek


 Bu çömlekte tüm işlemler yukarı da anlattıklarımla aynı .


Bu çömlekte sırım yerine, kahverengi renginde, zig deri diye adlandırılan, çok ince bir deriden şeritler keserek sırım oluşturdum ve onu kullandım.

İş bittiginde mat vernik attım.


İşte çömlegin bitmiş hali.





leather covered pot
leather covered pot

leather covered pot
leather covered pot














5- Bir Başka Çömlek Kaplama


pot
Saplı Kupa Çömlek
Bu çömlekte tüm işlemler yukarı da anlattıklarımla aynı .

Bu çömlekte ilkinde oldugu gibi sırım kullandım.

İş bittiginde mat vernik attım.


İşte çömlegin bitmişhali.






Saplı Kupa Çömlek
Saplı Kupa Çömlek
Saplı Kupa Çömlek
Saplı Kupa Çömlek


 

6-Mini Çömlek Kaplama ( Mumluk Olarak Kullanılabilir. )


Çomlek
Mini Çömlek Mumluk

Bu çömlekte tüm işlemler yukarı da anlattıklarımla aynı . 

Bu çömlekte ilkinde oldugu gibi sırım kullandım.

İş bittiginde mat vernik attım.


İşte çömlegin bitmiş hali.










7-Başka bir çömlek



pot
pot


 Bu çömlekte tüm işlemler yukarı da anlattıklarımla aynı .

Bu çömlekte de sırım kullandım.

İş bittiginde mat vernik attım.


İşte çömlegin bitmişhali.:)))











8-Anfora Çömlegi Deri ile Kaplama-anfora pot

anfora çömlek
Anfora Pot

Bu anforanın yapımında da sırım kullandım.

İş bittiginde mat vernik attım.

Anfora ayagını abajur yapan imalatçılar da yaptırabilirsiniz.


İşte sonuç.
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder