11 Ekim 2015 Pazar

Deri Pano Yapımı

Deri Pano Yapımı - Leather table construction--



Gerekli malzemeler-Material


Sahtiyan Deri
Kanvas Tablo
Kanvas Tablo


Davul Derisi - Drumhead  veya

Zig Deri -İnceltilmiş Deri

Sırım ( Deri ip) - thong

Akrilik Boya veya Anilin Boya

Salpa  (çantayı sert tutan kartonumsu bir ürün)

Deri Pedi

Tutkal - skin glue



Tablomuzu yaparken şu yolu takip edecegiz.


kanvas tablo
kanvas tablo



1-Önce yapacagımız resmi seçiyoruz ve ne büyüklükte olmasını istiyorsak o boyda fotokopi ile büyütüyoruz.




Ben resimde görülen Afrikalı kızları ,bir manzara önüne 
yerleştirmeyi planladım.







2-Önce kızları ve sepetleri salpa üzerine çizdim ve kestim.Salpanız yoksa sorun degil ,normal kalınlıkta bir kartona çizip kesebilirsiniz.

Daha sonra isterseniz silikonla ,isterseniz  tutkal ile yapacagınız çiçek hamuru ( püf noktalar bölümünde çiçek tutkalını anlatıyorum, bakmak için tıkla )
http://hobimrengarenk.blogspot.com/2015/10/cicek-hamuru.html  ile  kızların vücudunu oluşturdum.



Kanvas Tablo
Kanvas Tablo


3-Salpadan kestigim kızların üzerine  doldurdugum çiçek tutkalının kurumasını bekledim.Daha sonra davul derim kalın oldugundan (incesini bulamadım) açık renk zig deri ile kapladım.Deriyi sıkı bir şekilde gerdim..

Not: Burada dikkat edeceginiz husus , kızların hatlarına özen göstermek.



Mesela kalça ve gögüslere gerekirse deri ile kaplamadan önce pamuk ile takviye yapınız.Afrikalı kızların hatları baya yuvarlak ve tutkal ile tam ayarlama yapamazsanız üzülmeyin , pamukla takviye yapın.:))

Kanvas Tablo
Kanvas Tablo



4-Şimdi sıra geldi boyamaya .Boyada ister Anilin boya ,isterseniz Akrilik boya kullanabilirsiniz.Kızların yüzleri olmadıgı için ben siyah boyadım.Daha dogrusu yüz yapmadım.Bu tür kanvas tablolarda siyah daha bir hoş görülüyor.Kendi görüşüm bu.:))

Kanvas tablo
Kanvas tablo






Kanvas Tablo
Kanvas Tablo
 5-Sonra kızları tek tek giydirdim.


6- Kızların aksesuarlarını yani küpe,bilezik,kolye vs ben derilerden yaptım .

Siz isterseniz tablonuzun büyüklügüne uygun düşecek boncuk ,zincir vs kullanarakta yapabilirsiniz.










Metal aksesurlarda bu tip tablolarda baya hoş duruyor.

Kanvas Tablo
Kanvas Tablo


Mesela minik tülbent boncuklarında kızların boynuna inci yapabilirsiniz.






7-Kızları ve sepetleri birleştirmedim.

Birleştirme işini kasada yaptım.



Kanvas Tablo
Kanvas Tablo


 Kızlarla işim bitti ,sıra bunları koyacagım kasaya geldi.


Not:Siz isterseniz kızları bu şekilde hazırladıktan sonra ,ölçülerine uygun kestireceginiz kontroplak üzerini ,düz beyaz  veya krem  renginde bir deri ile kaplayıp ,kızları bunların üzerine de yerleştirebilirsiniz.









Kasa
Kasa

8-Kasa yapımına gelince.Elimde 60x40 ebadında ve derinligi 8 cm olan bir kasam var.



Ve bu kasamın çerçevesi hayli yıpranmış oldugundan ,bunu degerlendirmek istedim.


Deriyi boyamadan önce yanda gördügünüz gibi masaya çivi ile sabitledim.Bundan amaç derinin gergin durumdayken boyanması daha kolay oluyor.


Sahtiyan Deri
Sahtiyan Deri

9-Daha sonra yapacagım manzarayı ,kabataslak karakalemle deri üzerine çizdim.


Önce anilin boya ile boyamaya çalıştım ama sahtiyan derinin rengi sarı oldugundan ,bazı renk kaymalarına sebep oldu.Anilin boyanın işte bu kötülügü var.



10-O bakımdan ben tablomu akrilik boya ile yaptım.

Deri Tablo
Deri Tablo


Tabloyu kasama yerleştirmeden önce yıprandıgını belirttigim çerçevem için ,kahverenginin degişik tonlarında deriden  2.50cm genişliginde şeritler kestim ve bindirme şeklinde çerçevemi kapladım.

Köşe kısımlarını minik kuşgözleri ile süsledim.


Ve tablomu kasaya deri tutkalı ile yapıştırdım.Sırım ile saç örgüsü yapıp, sahtiyan derinin çerçeve ile birleştigi noktaları temizledim.






10-Ve sonuç...



Kanvas Tablo
Kanvas Tablo














































 










































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder