17 Ekim 2015 Cumartesi

Tepside Kagit Rolyef

Tepside Kagıt Rölyef  Yapımı -rolyef-made paper tray-


Gerekli malzemeler - Material


Yapacagınız Kartpostal 9 ya da 10 adet 

Tepside Kagıt Rölyef
Tepside Kagıt Rölyef

Peligom tutkal

Ahşap Tepsi ( Camlı)-- glazed wooden tray

Makas -- scissors

Çiçek topu

Kretuar bıçagı --kretuar blade

Kalın Çöp Şiş--Kürdan


Kontur boya kalemi  (kahverengi)--contour pen ( Brown )




Şu yolu izliyoruz.


Tepside kagitrolyef
Tepside kagitrolyef



1- Önce yapacagım resimleri tepsimin içine sıgacak şekilde
küçülttüm.

Resmin sag ve sol tarafta bazı kısımlar yok oldu ama ,yapacak birşey olmadıgından bu şekilde davrandım.

Tepsinize uygun büyüklükte  resim bulamazsanız bu yolu denersiniz.









2 nolu kagit rolyef
2 nolu kagit rolyef

2- Resimleri 1 den başlayarak 9 kadar numaraladım. 

Bir numaralı resmimi oldugu gibi bıraktım. Üzerinde herhangi bir işlem yapmadım.

İki numaralı resmimde ise sadece gökyüzünü kesip attım. 

Yan tarafta iki nolu kagit rolyefin kesili alanını ve arka görüntüsünü görüyorsunuz.
Arkadan ütüsünü yaptım.Beyazlıkları kapayacak şekilde kontur kalemle boyadım.

Daha önce sizlerle paylaştıgım başka bir kagıt rolyefi , şu adreste  inceleyebilirsiniz.  http://hobimrengarenk.blogspot.com/2015/08/kagit-rolyef.html








3 nolu kagit rolyef
3 nolu kagit rolyef



3- Üç nolu resimde ise en arkada kalan flu olan dagı yok ediyoruz.Koyu renk olan dag kalıyor, onun üzerinde resmi inceleyin lütfen, ufak çentikler açtım. Ayrıca en dipteki evlerin pencerelerini oyup attım.Ütüsünü arkadan yapıyoruz.

Her katta oldugu gibi kesilen kısımları ,beyazlıklar gözükmeyecek şekilde ,kahverengi kontur kalemi ile boyayıp çöp şişleri yerleştiriyoruz. 

Çöp şişler katlar arasında derinlik oluşturdugundan ,büyük boy kagıt rolyeflerde kalın çöp şiş kullanıyoruz.










4 nolu kagit rolyef
4 nolu kagit rolyef

4- Dört numaralı resmi incelerseniz bu katta da, denize kadar olan kısımları tamamen çıkardım attım.

Ve en dipteki evlerin camlarını tekrar oydum ve  beyaz kısımları kapayacak şekilde kontur kalemle boyadım.En üstteki agaç üzerindede çentikler açtım.Arkadan ütüsünü yaptım.

Not: Çentikleri açarken koyu renkli kısımları kesin atın.Aynı derinligi elde etmiş olursunuz.

Şişleri ön taraftan görülmeyecek şekilde arkaya yapıştırdım.

 








5 nolu kagit rolyef
5 nolu kagit rolyef



5- Beş numaralı resimde ise,en arkada pencerelerini oyup attıgımız evleri tamamen kesip attım.

Sag ve solda kalan evlerin pencerelerini oydum. Agaçları aynı şekilde çentikledim.Arkadan mutlaka ütüsünü yapınız.

Kontur boya ile kesilen yerleri boyadım,beyazlıklar görünmeyecek hale getirdim.

Çöp şişleri arkaya yapıştırdım.










 
6 nolu kagit rolyef
6 nolu kagit rolyef

6- Yan tarafta 6 nolu resimde gördügünüz yerleri kesip attım.

Resmin arka kısmında nereleri kesip attıgımı ve oydugumu rahatlıkla görebilirsiniz.Burada pencereler oyuldu, balkonun bir kısmı yok edildi.Kapıların koyu kısımları kesilip atıldı.Ütüsünü yaptım.Kontur kalemle kesilen kısımların beyazlıgını yok ettim.

Not: Ütü işini her katta, mutlaka arkadan yapıyoruz.Ve ütü yapmakta ki amacımız ,kesilen kısımları hafif bir bombe vermesidir.













7 nolu kagit rolyef
7 nolu kagit rolyef



7- Yanda ki resmi incelediginizde gördügünüz gibi agaçlar arasında ki boşluk kesilip atıldı.Panjurların koyu kısımları,pencereler oyuldu.

Resmi masaüstünüze kaydedip, nereleri yok ettigimi büyüterek görebilirsiniz.

Yine ütümüz yapıldı,boyandı ve çöp şişler yapııştırıldı.










8 nolu kagit rolyef
8 nolu kagit rolyef



8- Bu kısımda çok kısımlar kesilip atıldı.Lütfen 8 nolu resmi inceleyiniz.

Burada tek fark , sol tarafta en üstte ,büyük pencere önünde ki çiçegin,(yuvarlak içine aldım)işaretli olan kısmın aynını , yedek olan resimden kestim.Bu sefer o çiçegi önden ütüledim.Ütü önden yapılınca yukarı dogru kıvrıklar oluştu.Kenarlarını boyadıktan sonra sabit çiçegin üzerine kenarları boşta kalacak şekilde yapıştırdım.Bunu 2 kat yaptım.

Ütüyü yine arkadan yaptım.Kenarları boyadım ,şişleri yapıştırdım. 










9 nolu kagit rolyef
9 nolu kagit rolyef



9- Son katta  9 nolu resimde gördügünüz gibi pencereler tamamen boşaldı,kesilip atıldı. Yolda boşluklar yapıldı.

Sarı ve kırmızı çiçekler minik minik kesilerek ÖN TARAFTAN ütülendi,kenarları boyandı.Ve çiçeklerin üzerine ,uçları yapışmayacak vaziyette tutturuldu.Yolda ki taşlar oyulup arkadan ütülenerek hafif kabarması saglandı ve taşlar üzerine yapıştı.









Kaktüs Kökleri
Kaktüs Kökleri


10-Ayrıca alt kısımda görülen kaktüsler dip kısımları kopmayacak şekilde bıçakla kesildi ve ÖNDEN ütü yapıldı.

Yan tarafta görüldügü gibi ,kaktüsler kesinlikle kopartılmayacak.

Resim üzerinde uc kısımları kesik vaziyette bırakılacak.Arka kısımda kırmızı kalemle kopmayacak şekilde kesilmesini göstermeye çalıştım.






Kaktüs ve çiçek demeti
Kaktüs ve çiçek demet





11- Ayrıca resmin sag tarafı çok boşuma geldiginden ,oraya sag tarafta ki çiçek demetini 4 kat şeklinde  kesip ilave ettim.Kaktüsü de aynı şekilde ilave ettim.Yan tarafta ki resmi inceleyebilirsiniz.












Tepside Kagıt Rolyef
Tepside Kagıt Rolyef


12- 1 numaradan başlayarak ,9 numara dahil olmak üzere resimleri üst üste gelecek şekilde yapıştırdım.

 Kaktüsler daha belirgin olsun diye 3 kattan yaptım.







Tepside Kagıt Rolyef1
Tepside Kagıt Rolyef1






13- Tepsimin camını taktım.Ve kagıt rolyefli ahşap tepsim bitmiş oldu.










İşte sonuç. Bir kahve alırmısınız?   :))



rolyef-made paper tray
Tepside Kagıt Rölyef-rolyef-made paper tray



















 









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder