18 Nisan 2016 Pazartesi

ahsap saatli gazetelik

Ahşap Gazetelik 2-- Wood Newspaper 2


Malzemeler-Materials




1-Kıl testere kolu

2-Kıl testere ucu 3-4 numara kullanılacak.
Ahşap Gazetelik2

3-Törpü takımı  Genelde 2 ve 3 numaralı uçları kullanacagız.

4-Zımpara Kagıdı 150-220 ve 1000 Numara olacak ,ahşap için olanlardan

5-İşkence

6-Ahşap Tezgah

7-Gratuar bıçagı (Diger tabirle mimar bıçagı)

8-Tutkal ( Ahşap yapıştırma tutkalı)

9-Modeli ahşaba yapıştırma tutkalı ( bunu kendimiz yapacagız) tarifi şu adreste 

10-  8 mm ya da 4 mm lik kontroplak- marangoz ya da  Bauhaus'un marangoz bölümünde kestirmek daha ucuza geliyor.

Gazeteligi yaparken şu yolu izliyoruz.

Ben gazeteligimi 4 mm kontroplaktan yaptım.

Elimde 4 mm lik vardı, onu degerlendirdim.İnce kullanmamın sebebi, kullandıgım yerde duvara sabitledim ve fazla yük taşımayacagı için böyle düşündüm.Sadece içine günlük gazete yada dergi koyuyorum fazla agırlıgı kaldırmaz.Siz 8 mm den yapın derim.

Ahşap Saatlik


1-  Ahşabımızı(kontroplagımızı) önce güzelce zımparalıyoruz.
Sonra ahşabın ön tarafına modelimizi , arka tarafına da  beyaz bir kagıt yapıştırıyoruz.
Arka tarafa yapıştırmakta ki amacımız biliyorsunuz, ahşabın düzgün kesilmesini saglamak içindi.Maksadımız kıymık çıkmasını asgari seviyeye indirmek.





http://scrollsawworkshop.blogspot.com.tr/


Yaptıgım gazetelik aslında gördügünüz gibi saatli bir kutu.

Ben herşeyin cilkını çıkaran biri olarak bu model üzerinde de oynadım ve saat takılan kısma fiyonk ekledim .Yani orta kısmı kesip atmadım ,fiyonk şeklini çizdim ve kestim.


Not:Siz isterseniz kalıbı aldıgım siteye giderek oradan orijinal kalıbı pdf olarak bilgisayarınıza indirebilirsiniz.







Ahşap Gazetelik Arka Kısım




Modelden 1 adet arka  kısım kesilecek .


Kesilip atılacak kısımları ,el tipi ince matkap uçları ile ya da
Dremele takacagınız ince uclarla delin ki ,kıl testere ucunu takabilesiniz. 












Ahşap Gazetelik




Aynı şekilde 2 yan ve 1 ön ile taban kesilecek.  Modelde gördügünüz yuvarlak kısmı eger saat takmayı düşünürseniz kesip atın.Yok eger benim yaptıgım gibi gazetelik olarak kullanacaksanız ,ben fiyonk ekledim ,sizler çeşitli hayvan fiyorları,agaç şekilleri ekleyerek o boşlugu doldurabilirsiniz.


Kesme ve zımparalamadan sonra ister hemen montajını yapın.İsterseniz önce, bir ön boyama yapın sonra montajı gerçekleştirirsiniz.

Not: Ben genelde montajdan önce bir ön boya atıyorum.

Sebebi kesilen kısımlar boştayken daha kolay boyanıyor.





Benim saatli kutudan kendime göre yaptıgım gezetelik burada.:))

İster bunu banyonuzda  duvara takın, ister balkonunuzun duvarına monte edin ,en azından okuyacagınız gazete ve dergileri nereye koyacagınızı bilirsiniz.:)))

wood Newspaper

wood Newspaper

Ahşap Gazetelik


******************Bu modeli aşagıda linkini verdigim siteden aldım.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder