3 Ocak 2016 Pazar

Asure

Aşure --ashura--



Aşure ayın da yani Muharrem Ayın da ,bu sene aşure yapmadım , daha dogrusu yapmaya fırsatım olmadı.

Komşularımdan geldi,sokakta firmaların   dagıtması filan derken aşureye o kadar doyduk ki yapmadım.:))

Bugün canım istedi yaptım ,sizlerle de paylaşacagım.



Malzemeler -materials

                                                                                     
Aşure
Aşure

1 su bardagı Nohut-chickpea

1 su bardagı kuru fasulye-haricot bean

1 su bardagı bugday-wheat

2 su bardagı kadar tozşeker

1 adet Portakal-orange

50 gr Ceviz-walnut

50 gr Badem içi-almonds

6 veya 7 adet kuru incir-dry fig

50 gr kızıl üzüm

50 gr siyah üzüm

50 gr çam fıstıgı

50 gr kuşüzümü

Gülsuyu

Tarçın

Yapılışı:

1- Nohutu  25 dakika  , fasulyeyi  20 dakika düdüklü tencerede  pişirdim kenara aldım.
Aşure
Aşure

2-Bugdayı normal tencerede yaklaşık 1 saate yakın pişirdim.

Bugdayı düdüklü de pişirmeye nedense korkuyorum , sanki düdüklünün deligini tıkar da  patlar  gibi bir korku duyuyorum.

3- İç bademleri bu sene kabukları temizlenmiş olarak aldım ve tencerede onu da yumuşayana kadar pişirdim. Yarım saat kadar.

4- Portakalın kabuklarını rendeledim , içinin de ince ince dilimleyip bir kenara aldım.

5- Kuru incirleri minik minik dogradım.

Sıra geldi tüm bu tatları bir araya getirmeye.:))

**** Nohut,fasulye , bugday, iç badem ,portakal kabuklarını ve inciri tencereye koydum,Üzerine çıkacak kadar su ilave ederek  kaynamaya bıraktım.

Yaklaşık 10 dakika  sonra içine ,cevizi,kızıl üzümü,siyah üzümü,kuş üzümünü,çamfıstıgını attım ve 10 dakika kadar  daha kaynatmaya devam ettim.

Ve portakal dilimlerini ilave ettim.

Hepsi birden 5 dakika kadar kaynayınca ,şekeri ilave ettim ama bir yandan da hızlı hızlı karıştırıp ,şekerin erimesini sagladım ve ocagı kapattım.

Ve gülsuyunu ilave ettim.

Servis ederken üzerine tarçın döküyorum.

Afiyet bal şeker olsun.

Not: Malzemeleri şeker ile kaynatmadım , kaynatırsanız nohut ,fasulye ,bugday sertleşir.

Aşure
Aşure



Önemli Not: Arkadaşlar aşureyi yaptıgınız da ,eviniz de ne var ne yok herşeyden birer ikişer içine atınız.Bu mutfagınızın bereketini artırır derler.

Ben bugün yaparken aşuremin içine birer  çay kaşıgı olmak kaydıyla ,pirinç,bulgur,yeşilmercimek,kırmızı mercimek,arpa şehriye ,1 adet makarna kısacası evde ne var ne yok hepsinden attım.Mutfagımdan bereket eksik olmasın diye.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder