16 Ağustos 2015 Pazar

Kabak İçine Ahşap Rolyef



Su Kabagı İçine Ahşap Rolyef Yerleştirme--

Rolyef into making gourd--


Gerekli malzemeler-Material



Yapacagınız Resim
Sukabagırolyef
Sukabagırolyef

Su kabagı - gourd

Mukavva

Siyah Karbon Kagıdı

Peligom tutkal

Maket bıçagı

Su bazlı boyalar

Ahşap kaplama

Asetat

Perde yapmak için tül ve çeşitli kumaşlar

Çiçekler,Yosun vs

Şu yolu takip edecegiz.


gourd
gourd

1-Önce su kabagının önünden büyükçe bir parça kesip (rasgele) kapı açacagız ve içini bir güzel temizleyecegiz.

Ben bu kabagın içini , Dremelin ucuna, çeşitli boyutlarda zımpara takarak temizledim.Eger sizin dremeliniz yoksa, bunu nalburdan alacagınız çeşitli kalınlıkta zımpara ile de temizleyebilirsiniz. Ama baya zahmetli olur ve bu işi yaparken, mutlaka açık havada ,balkon ya da bahçede, rüzgarı arkanıza alarak ve agzınıza takacagınız maske ile  yapınız.


Aksi takdirde baya toz yutarsınız.

İçini temizledigim su kabagımın, dış yüzeyini zımparalayıp temizledikten sonra ,elimde mevcut olan salonumun boyasından boyadım.Bu güzellik salonuma yakışır diye düşündüm.:))





woodrolyef
woodrolyef


2-Daha sonra yapacagım resimden, ahşap rolyeflerimi hazırladım.

Evleri nasıl yaptıgımı burada açıklamıştım bakabilirsiniz 

http://hobimrengarenk.blogspot.com/2015/07/ahsap-rolyef.html









woodrolyef
woodrolyef


3-Tek tek hazırladıgım evleri kabagın içine yerleştirmeden önce birleştirdim .












gourd rolyef
gourd rolyef

4-Evleri kabagın içine yerleştirmeden önce agaçları,yolları ,duvarları,bebekleri vs kısaca resimde gördügünüz tüm yapılması
gerekleri yaptım .










gourd rolyef
gourdrolyef


5-Son defa, boya rotüşlerini tamamladıktan sonra, birleşmiş evleri yerleştirdim.

Bebekleri  yerleştirdim.

Bu şekilde çalışmamın sebebi,dar alanda fırça sallamak baya zor olacagı içindir.








kabakrolyef
kabakrolyef





6-Sukabagımın dış yüzeyi baya lekeliydi ve bol çatlaklar vardı,bunlar ilerde sorun yaratmasın düşüncesiyle, dış yüzeyini deri ile kapladım.

Kapı açtıgım kenarlar baya pis görünüyordu, oralarda daha temiz olsun diye deri ile bant geçip üzerine, sırım ile ördügüm saç örgüsü şerit ve boncuklarla süsledim.











kabakrolyef
kabakrolyef




7-Belki farketmişinizdir,kabagın tam üstünde kocaman bir yarık var,onu da kapamak için, sırımı dolayarak bir yuvarlak oluşturdum.

Püskül yaptıgım derinin üzerine oturtuktan sonra ,nazar boncugu ekleyip boncuklar salladım.











7-Su kabagımı süslerken biraz abartıya kaçmış olabilirim, ama ben abartıyı baya seviyorum galiba:))



Ve sonuç .

Kabak İçinde Ahşap Rölyef
Kabak İçinde Ahşap Rölyef




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder