28 Mart 2016 Pazartesi

ahsap oyma saat

Ahşap Oyma Saat--Wood Carvings Hours



Gerekli malzemeler-Materials

 1-Kıl testere kolu

2-Kıl testere ucu 3-4 numara kullanılacak.

     wood carvings hours
3-Törpü takımı  Genelde 2 ve 3 numaralı uçları kullanacagız.

4-Zımpara Kagıdı 150-220 ve 1000 Numara olacak ,ahşap için olanlardan

5-İşkence

6-Ahşap Tezgah

7-Gratuar bıçagı (Diger tabirle mimar bıçagı)

8-Tutkal ( Ahşap yapıştırma tutkalı)

9-Modeli ahşaba yapıştırma tutkalı ( bunu kendimiz yapacagız) tarifi şu adreste 

10-  8 mm ya da 4 mm lik kontroplak- marangoz ya da  Bauhaus'un marangoz bölümünde kestirmek daha ucuza geliyor.


 http://scrollsawworkshop.blogspot.com.tr/


Ahşap oyma saati yaparken şu yolu izliyoruz.

1-  Ahşabımızı(kontroplagımızı) önce güzelce zımparalıyoruz.

Sonra ahşabın ön tarafına modelimizi , arka tarafına da  beyaz bir kagıt yapıştırıyoruz.
Not:Arka tarafa yapıştırmakta ki amacımız biliyorsunuz, ahşabın düzgün kesilmesini saglamak içindi.Maksadımız kıymık çıkmasını asgari seviyeye indirmek.

Modelden 1 adet ön kısım kesilecek .
Kesilip atılacak kısımları ,el tipi ince matkap uçları ile ya da dremele takacagınız ince uclarla delin ki ,kıl testere ucunu takabilesiniz. 

Ben sag tarafta resimde görülen modelin aynını yapmadıgımdan , saatin girdigi kısmı oymadım ve o kısma çiçek motifi oydum.


Saatin Ön ve Tepe Kısmı




2-Sag tarafta gördügünüz resmide ki , altta kalan bölüm saatin ön cephesi,
ben orta kısmı kesip çıkarmadım,o kısma çiçek motifi işledim.Sizlerde başka şey koyabilirsiniz.

Üstte kalan küçük parça aslında 1 adet kesilecek ama, ben model üzerinde oynadım ve 5 adet kestim.Benim yaptıgımı yukarda görüyorsunuz.














Saatin yan tarafları
3-Yan tarafta ise saatin iki yan tarafını görüyorsunuz.

Bunlardan da bir sag ,bir sol olmak üzere 2 adet kesilecek.

Not: Bu modeli aldıgım siteye girerseniz oradan bu modeli PDF formatında bilgisayarınıza indirebilirsiniz.

Yapan kişi free olarak indirmenize izin veriyor.Gönlünüzden koparsa paypal hesabına para yatırılabilir.Karar sizlerin.






4-Şimdi verecegim kalıplar da saatin alt ve üstüne konacak parçalar.Bunlardan da birer adet kesilecektir.







Şimdi siz diyeceksiniz ki ''sen adamın özene bezene hazırladıgı modeli neden bozdun? '' 

Bozmadım ,sadece ilave yaptım , zira orijinal saat masaüstü saat , oysa ben  saati mutfagıma asmak istedim.

Dolayısızla tabanını orijinal boyutta yapmadım.

Ve yanlara , alta ve tepeye ilave kanatlar yaparak daha degişik bir model oluşturdum.:))

İşte benim saatimin bitmiş hali.Cepheden:)))

wood carvings hours-ahşap oyma saat



 *****Bu saatin kalıbını aşagıda ki siteden aldım.

http://scrollsawworkshop.blogspot.com.tr/












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder