26 Ağustos 2015 Çarşamba

Kagit Rolyef

Kagıt Rölyef ---paper relief 



Gerekli malzemeler----Materials                    



Yapacagınız Kartpostal 7 ya da 8 adet
paper relief
paper relief

Makas -- scissors

Çiçek topu

Kretuar bıçagı --kretuar blade

Kalın Çöp Şiş--Kürdan

Peligom tutkal




Şu yolu izliyoruz.




Ben önce sizlerle küçük kartpostalları, kagıt rolyefe nasıl dönüştürürüz onunla başlayacagım. 


paper relief
paper relief


1-Bunun için begendiginiz kartpostallardan 7 yada 8 adet alıyoruz.Ve her resmin arkasına numara
koyuyoruz.
1.resimde hiç bir işlem yapılmıyor, sadece kenar fazlalıkları yani beyazlı kısımlar kesilip atıyoruz.

Resimde görüldügü gibi ,kartpostalın 1-2 ve 3 yazılı kenarları makasla kesip atıyoruz.Alt kısmı yani 4. kenarı hafifçe çıtlatıp resmin üstüne dogru katlıyoruz.

Ben aslında resmin 4 tarafını da kesip atıyorum.Ama kesmez ,bu şekilde bırakırsanız, resim katmanları bu kıvrımın üzerine oturacaktır.











2- Sıra geldi 2. numaralı kartpostala.
kagıt rolyef
kagıt rolyef





Bunda sadece gökyüzünü kretuar bıçagı ile muntazam bir şekilde kesip atıyoruz.

Kesilen kısımlar beyaz kalacagından ,kahverengi kontur kalemi ile kenar beyazlıkları yok edecek şekilde arkadan boyuyoruz.Dag kalıyor.

Ve çiçek topu ile eger yoksa kalemin yuvarlar  ucu ile arka tarafından ,kesilen kısımları hafif bastırarak kabartıyoruz.











Bu arada sizlere malzemelerin resimlerini koyayımda  önceden fikriniz olmuş olsun.



kretuar bıçagı ve makas
kretuar bıçagı ve makas





Kenar kontur boya kalemi- çiçek topu
Kenar kontur boya kalemi- çiçek topu









çöp şiş
çöp şiş















3- Şimdi 3.kartpostalı kesmeye geldi.
kagıt rolyef
kagıt rolyef


Burda dagı ve gözyüzünü birlikte kesip atıyoruz.

Arkadaşlar kagıt rolyefi yaparken şu şekilde düşünüyoruz.En arkada yada en uzakta olan cisimler önceden kesilip atılıyor.

Burada gözyüzü ,bizden en uzakta olan  ve ondan sonra dag bize en uzak olan.Öyleyse ne yapıyoruz öncelikle ikisini uçuruyoruz.

Kesilen dagı atmıyoruz.2.kartpostalda ki dagın aynı boyutunda kesiyor,kenarları arkadan boyuyoruz ve çiçek topuyla ya da kretuar bıçagının arka ucuyla veya kalemin arka ucuyla ,hafif kabartıyor ve 2.kartpostalda ki  dagın üstüne tutkal ile yapıştırıyoruz.
2.kartpostalda ki dag daha belirgin oldu degil mi?





4-Sıra geldi 4 numaralı kartpostala.


paper relief
paper relief

Bu katmanda gözyüzü,dag ve dagın hemen altında görülen bulutumsu göle kadar olan kısmı kesip atıyoruz.

Ben burada anlatımı yaparken ,kesip atıyoruz diyorum ama ,rolyef bitene kadar hiç bir parçayı atmıyoruz.Kenarda bekletiyoruz ki, ilerde üst katmanlarda kullanacagımız kısımları onlardan alacagız.

Resimde gördügünüz gibi sadece agaçlar kaldı hepsi uçtu.Yine aynı şekilde kesilen kısımları arkadan boyuyoruz.Beyazlıkları yok ediyoruz,hafif bastırarak kabartıyoruz.Ve kürdanları  önden bakıldıgında görülmeyecek şekilde yapıştırıyoruz.

Not:Büyük resimlerden kagıt rölyef yapıldıgında ,kalın çöp şişler kullanıyoruz.Ben burada küçük kartpostal kullandıgımdan kürdanı destek olarak kullandım.Aklınız da olsun.

Ayrıca kürdanlar 1.kartpostal hariç ,2.kartpostaldan başlayarak tüm kartpostallara arkadan yapıştırılacak.Önden bakıldıgında görülmeyecek şekilde.




5-Şimdi 5 numaralı kartpostalı alıyoruz.
paper relief
paper relief

Bunda resme dikkat ederseniz çam agacının yanındaki küçük agaç, az daha uzakta ,bu durumda ne yapıyoruz,onu da uçuruyoruz.

Yine aynı işlem yapılıyor.

Kesilen kısımların beyazlıkları yok olacak şekilde arkadan boyuyoruz.Çiçek topu ile hafif bastırarak kabartıyoruz ve kürdanları yerleştiriyoruz.














6- Sıra geldi 6 numaralı kartpostala.

kagıt rolyef
kagıt rolyef
Burda eve kadar olan ne var ne yok, agaçlar hariç, hepsini kesip atıyoruz.

Sadece yedek kartpostalımızdan , sol tarafta büyük çam agacının yanında ki küçük çam agacını kesip ,boyayıp,kabartıp ,büyük çamın yanına monte ediyoruz.
Yine yedek kartpostaldan evin çatısını kesip,boyayıp,kabartıp, 6 numaralı kartpostalda ki evin çatısının üstüne yapıştırıyoruz.

Not:Ben her zaman yedek 1 yada 2 tane fazla kartpostal alırım,yanlış kesim olabilir yada ilaveleri fazlalaştırmak isteyebilirim diye düşünürüm








7-Şimdi son kartpostal yani 7 numaralı kartpostala sıra geldi.
paper relief
paper relief




Resimde gördügünüz gibi evin üstünde ne var ne yok hepsini kesip attım.Kesilen kısımları arkadan boyadım,kabarttım,kürdanı yapıştırdı.Ama daha bitmedi asıl neşeli kısım şimdi başlıyor.



 Artık burada kartpostalları üstüste koyarak bakabiliriz.

Daha birbirine tutturmadık.






8- Uzaktan baktıgımız da pek albenisi olmayan bir durum var gibi degil mi?
kagıt rolyef
kagıt rolyef



Bunun için resimde gördügünüz gibi sag tarafta ki büyük agacın alt kısımlarını yedek kartpostaldan 4 parça olarak kestim , kabarttım,boyadım ve  7 numaralı kartpostala yapıştırdım.

Aynı şekilde büyük agaç bana daha yakın oldugundan, onun gövdesinden çıkarttım (yedek kartpostaldan) onuda aynı şekilde beyazlıkları boyadım,kabarttım ve 7 numaralı kartpostala yapıştırdım.

Sol tarafta çam agacının altında da aynı işlemi yaptım.

Bu işlemleri yaparken şu şekilde düşünün .Size en yakın olan daha belirgin ve göze batar.

Ve artık 7 adet kartpostalı  biribirine ister silikon ile isterseniz tutkal ile yapıştırın.

Küçük kartpostallarda peligon tutkal yeterli oluyor ama büyük resimlerle çalışırken bunları silikon ile tutturmanızı tavsiye ederim.


Aşagıda ki çerçeveye girmemiş,  sadece üstüste yapıştırılmış hali.


kagıt rolyef
kagıt rolyef


Ve çerçevelenmiş hali:))


kagıt rolyef
Kagıt rolyef












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder