17 Mart 2016 Perşembe

salas canta

Deri Salaş Çanta1--Shabby Leather Bag--


Baktım derilerimin arasında yamuk yumuk bir deri var ,dur dedim bununla gençlere yönelik salaş bir çanta yapayım.Nasılsa önümüz de yaz,kızlar takar omuzuna hava atar.:))

Ben begendim,bakalım sizlerde begenip yapacakmısınız?


Gerekli malzemeler - Material


Deri –Leather                                               
shabby leather bag
     


Deri ignesi yoksa Yorgan ignesi - eather stinger

Makas ya da Deri kesme bıçagı- leather cutting blade

Küçük Rivet

Mumlu iplik-waxed thread 

Bu çantada Sırım 

Mıknatıslı kilit 

Deri kenar boyası

Astar

T28 tutkal(deri tutkalı)

Tahta Boncuk

Zincir

Çantayı yapmak için şu sırayı takip edecegiz.

Çanta Ön ve Astarı
1-Derim yamuk yumuk demiştim ya  ,derinin yamuk ,girdili çıktılı olan kısımları hiç düzeltmedim,o kısmı kapak olacak şekilde bıraktım,geri kalan kısmı dikdörtgen kestim .

Derimin boyu yetmediginden ,çantanın ön kısmını başka bir deriden kestim ve aralarına tahta boncuk koyarak sırım ile diktim.

İçine koyacagım astara ,cep ilave ettim.







Çanta





2-  Yan tarafta resim de görüldügü gibi çantanın ön kısmını ,kapak ve çantanın arka kısmı olan kısma nasıl ekledigimi görebilirsiniz.

Püsküllü halkalarda çantanın arka tarafına eklenecek ve ona kancalı askı takacagım.

Onu da uydurdum ama fena olmadı gibi.









Leather bag

3- Çantanın kilidini taktım.Mıknatıslı kilit kullandım. Daha sonra içine cep koydugum astarı deriye yapıştırdım.

Ve 1 cm aralıklar bırakarak çantanın yan taraflarını ve ön yüzün agız kısmını deldim.

Ama bu kısımları dikerken sırım kullanmadım. İnce deriden yarım cm eninde şeritler kestim ve çantanın ön agız kısmını ve yanları bununla diktim.

Yan tarafları birleştirmeden önce püsküllü halkalarımı çantanın arka kısmına rivet ile tutturdum.


Not: Eger eviniz de keseceginiz deri sırımı geçirecek genişlikte igne yok ise ,benim gibi bantlayarak  igne gibi kullanabilirsiniz.Deliklerden geçirmek daha kolay oluyor.









Deri Çanta


4- Hızımı alamadım bu sefer ,mıknatıslı kilidimin kabarıklıgı belli olmasın diye tam üzerine gelecek şekilde ,içini ped ile doldurdugum bir kelebek diktim.

Sırımlarımın diktikten sonra fazla kalan kısımları kesip atmadım , bunlara tahta boncuklar taktım.


Derimin kapak olarak bıraktıgım yamuk kısımları da, daha önce ütü ile tersten hafif yakmıştım.O kısımları da şeritler halinde kestim.










Daha sonra sapın omuza gelecek kısmını, orta kısmına deri koyarak  makrome örgü ile sap ördüm.

Geri kalan kısımlarına uzunca zincir ilave ettim. Ve çengel ile çantanın arka kısmına ilave ettigim püsküllü halkalara taktım.

Ve uyduruk mu desem,salaş mı desem,deli saçması mı desem bilemiyorum.


Çantam bitti.:))))


shabby leather bag


 











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder