1 Ekim 2015 Perşembe

Deri Abajur Yapımı

Deri Abajur Yapımı /Making leather lampshade-

 
Gerekli malzemeler-Materials


Davul Derisi - drumhead

Abajur Teli -  lampshade wire

Sırım ( Deri ip) - thong

Tahta boncuk -  wood beads

Yaglıboya -  oil paint

Tutkal - skin glue





leather lampshade
leather lampshade

 Abajuru yapmak için şu yolu takip edecegiz.

1-Öncelikle  abajur telini yaglıboya ile güzelce boyuyoruz.
Bunu yapmakta ki amacımız, ilerde telin paslanmasını engellemek içindir.

Eger boyamadan deri ile kaplarsanız  , ilerde tel paslandıgında deriden pas fışkırır.

Not: Bu boyama işlemini makrome abajur yapımında da mutlaka uygulayın. 



                      



leather lampshade
leather lampshade

2- Telimizi boyadıktan sonra sıra  davul derimizi boyamaya geldi.
Bunun için ben batik yöntemini tercih ediyorum. 
Bununla ilgili açıklamalarım Püf Noktaları bölümünde görebilirsiniz.
http://hobimrengarenk.blogspot.com/2015/03/puf-noktalar.html

Derimize batik yaptıktan sonra fazla suyunu alıyoruz ve resimde görüldügü gibi  teller arasına geriyoruz.Ben ışıgı daha fazla alırım düşüncesiyle deriyi yarı yerine kadar yapıştırdım.








deri abajur
leather lampshade


3-Deriden arta kalan kısımlara sırım ile kafesler yaptım.Sırımları deri üzerine yapıştırdıgım için çirkin bir görüntü oldu.

Bunu kamufle etmek için , sırımdan saç örgüsü ördüm.Örgüyü yaparken belli aralıklarla tahta boncuk koydum.










Abajurun üstü ve en altını da sırım örgü ile kapladıktan sonra abajurum kullanıma hazır.

leather lampshade
leather lampshade





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder