14 Şubat 2016 Pazar

pirasalitavuk

Pırasalı Tavuk --Leek Chicken--


Bugün canım pırasalı tavuk istedi ,üşenmedim kalktım yaptım.Yanına da güzel bir kereviz salatası çektim.Ohhhh sefam olsun valla.

Malzemeler:


4 adet Tavuk Gögsü -chicken breast
leek chicken
leek chicken

1 kg Pırasa-leek

1 baş Kuru Sogan-onion

1 demet Dereotu-dill

Tuz-salt

1/2 çay bardagı Zeytinyagı-olive oil

1/2 fincan Su


Yapılışı:

Not:Tavuk gögsünü ben 4 adet olarak belirttim ama bunu kişi başına göre siz ayarlarsınız.Biz 4 kişi oldugumuzdan 4 adetten yapıyorum.

Tavuk göguslerini yanlamasına keserek inceltin ,tuzunu atın ve az biraz zeytinyagı koydugunuz tavada ,nar gibi kızarana kadar pişirin.

Pırasalı Tavuk
Pırasalı Tavuk
Kızarttıgınız tavukları tavadan alın ve aynı tava da ( tavaya yapışan tavuk parçalarını sıyırıp atmayın,onlar tam bir lezzet katıyor)jülyen kestiginiz soganları kalan yagı ilave ederek kavurun ve pırasaları ilave edin.

Pırasalar ölene kadar tavanın kapagını kapayıp pişmeye bırakın.

Pırasalar ölünce ,altına kızarttıgımız tavukları dizin ve üzerine pırasa ve sogan karışımını yayın.

En üste 1 demet dereotunu ince ince kıyın ve yarım fincan kadar su ilave edip suyu çektirin.



Not:Bu yemegin oynaşı dereotudur.Dereotu olmazsa olmaz.

 Bir de bu yemegin yanına kereviz salatası olmazsa olmaz.Tarifi şurada tıklarsanız

görürsünüz.:))http://hobimrengarenk.blogspot.com/2016/02/kerevizsalatasi.html

Afiyet bal şeker olsun.


Pırasalı Tavuk ve Kereviz Salatası
Pırasalı Tavuk ve Kereviz Salatası









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder