14 Şubat 2016 Pazar

Ahsap Kalemlik4

Ahşap Kalemlik 4 -- Wooden Penholder 4--



Gerekli malzemeler-Materials


1-Kıl testere kolu

2-Kıl testere ucu 3-4 numara kullanılacak.
Ahşap Kalemlik4
Ahşap Kalemlik

3-Törpü takımı  Genelde 2 ve 3 numaralı uçları kullanacagız.

4-Zımpara Kagıdı 150-220 ve 1000 Numara olacak ,ahşap için olanlardan

5-İşkence

6-Ahşap Tezgah

7-Tutkal ( Ahşap yapıştırma tutkalı)

8-Modeli ahşaba yapıştırma tutkalı ( bunu kendimiz yapacagız) tarifi şu adreste http://hobimrengarenk.blogspot.com/2015/12/kagit-tutkal-yapimi.html

9-  8 mm ya da 4 mm lik kontroplak- marangoz ya da  Bauhaus'un marangoz bölümünde kestirmek daha ucuza geliyor.


Kalemligi  yaparken şu yolu izliyoruz. 


Ahşap Kalemlik Kalıbı



1-  Ahşabımızı(kontroplagımızı) önce güzelce zımparalıyoruz.Sonra ahşabın ön tarafına modelimizi , arka tarafına da  beyaz bir kagıt yapıştırıyoruz.

2-Kesilip atılacak kısımları ,el tipi ince matkap uçları ile ya da Dremel'e takacagınız ince uclarla delin ki ,kıl testere ucunu takabilesiniz. 

Yan tarafta resimde görülen beyaz kısımlar, kesilip atılacak kısımlardır.





wooden penholder
wooden penholder
3-Kesme işi bitince , törpüler yardımıyla  ve zımpara kagıtlarını kullanarak, zımpara işlemini yapıp tekrar zımparaladım.

Boyarken Oydugum kısımları siyaha boyadım ,daha belirgin olsun diye.

Sonra  kahverengi renk boya attım,boyadan sonra hafif bir zımpara çektim,daha sonra siyah ile kirlettim. Tekrar hafif bir zımpara çektim.

En son vernik işlem bitti.

Ben kalemligin 1 yüzünü oymadım oraya vav yapıştırdım.


Kalemligim  kullanıma hazır.:))


Elime saglık.


Ahşap Kalemlik
Ahşap Kalemlik


******Bu kalemligi aşagı da linkini verdigim siteden aldım.
Ama çiçek motifini nereden aldım bilmiyorum.Kutu kalıbınının üzerine motifi ben photoshopta yaptım.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder