9 Ekim 2017 Pazartesi

derisandaletyapimi

Deri Sandalet Yapımı - Leather Sandal Construction


Malzemeler-Material

Deri Sandalet-Leather sandals

Deri- Leather

Astarlık Zig Deri

Sandalet Tabanı-sandals base

Salpa 2 yada 3 mm

Ped

Mumlu ip - waxed thread

Ayakkabı Tutkalı ( T-28)

Kapalı Rivet



Yapılışı:



leather sandal soles



1-Salpa ve ped den  ( süngerden)ayak büyüklügümüze göre  kalıbı kesiyoruz.  Resim 1 



Daha sonra hem pede hemde salpaya ince bir kat deri tutkalı ( ben T-28 kullanıyorum) sürüyoruz ve tutkal kendini az biraz çekene kadar bekliyoruz.Resim 2  

Tutkal az biraz kurumaya yüz tuttugunda bir kat daha tutkal sürüp birbirinin üzerine yapıştırıyoruz.








Sandalet Tabanı









2-Birbirine yapıştırdıgımız salpa ve süngeri çekiçle döverek sıkıca birbirine yapışmasını saglıyoruz. Resim 3  


Resim 4 de salpa ve taban birbirine yapışmış vaziyette resimlemişim.:))))







Leather Saldal


3- Salpa ve ped yapıştıktan sonra derimizden sag ve
 sol ayak için tabanımızı kesiyoruz.

Not:Keserken dikkat edilmesi gereken husus; tabandan itibaren 2 cm daha dıştan çizgi çekerek kesiyoruz.Yani katlama payını en az 2 cm bırakıyoruz..Resim 5  


Daha sonra hem pede hemde yapıştıracagımız deriye tutkal sürüp birkaç dakika bekleyip yapıştırıp katlıyoruz.Resim 6 

Yapıştırdıktan sonra çekiçle vurmayı unutmayın.









Deri Sandalet Kalıbı



4- Resim 7 de sandaletimin üst kısmının kalıplarını resimledim.

Kalıplara uygun derimi ve astarımı kestikten sonra delme çivisi ile motifimi işledim ve daha sonra astarı yapıştırdım.

*****Astarı derilere yapıştırdıktan sonra delme işini yaptım ve saya dikişi ile diktim.











Leather Saldal



5-Sandaletimin topuk kısmına gelen kısımları ayakkabı kalıbıma yerleştirerek birleştirdim ve kapalı rivetle sabitledim.Resim 9 ve 10
















Deri Sandalet Yapımı





6- Rivetle sabitledigim topuk kısmını pense yardımı ile gererek kalıbıma çiviledim ve deri tutlakalı ile yapıştırdım.Resim 11 ve 12 














Sandalet Yapımı




7-Ön tarafı yani  ayak bilegi  ile parmak üzerine gelen bant arasına koyacagım parçanın uç kısmını dışa katlayıp rivetle sabitledim ve  bagcıgı içinden geçirdim. Resim 13

Daha sonra parmak üzerinde ki bantın yerini tam tesbit edebilmek için sandaleti kalıba giydirdim ve yeri belirledikten sonra kapalı rivet ile sabitledim. Resim 14










Deri Sandalet Yapımı2



8-Sandaletin üst kısmı bitince pense yardımı ile    deriyi gererek tabana yapıstırdım.Resim 15

***Taban kısmında ki dikişler nedir diye merak edecek olursanız o kısımlarda astar kullanmadım deri ince kalsın ayagıma batmasın diye...







9-Artık sandaletimin üstü ve taban kısmı bitti.Sıra geldi sandaleti lastik tabana yerleştirmeye.

*****Bu iş aynı zamanda dönüşüm projesi kapsamına da giriyor.Neden derseniz?
Sandalet Yapımı 3
Ben eskimiş,bantları kopmuş ama atmaya kıyamadıgım sandaletimin tabanını kullandım .Yani sıfır taban almadım.Dolayısıyla dönüşüm projesine de bu çalışmamı dahil edebilirim.

Resim 16 da gördügünüz gibi hem sandaleti hemde lastik tabanı tutkalladım.
Fazla tutkalı aldım az biraz bekledikten sonra yapıştırdım.
Normalde bu yapıstırma işleminden sonra sandaletin prese girmesi gerekir ama ben amatörce bu işi yaptıgımdan ve bende pres olmadıgından , bunu nasıl sıkıştırırım derken aklıma mandalla sıkıştırmak geldi.:)))))
Komik oldu gerçi ama olsun işimi yine de gördü.Resim 17

Ve deri sandaletim bitmiş oldu.


Leather Sandals

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder