4 Ocak 2016 Pazartesi

Ahsap Dikis Kutusu Yapimi

Ahşap Dikiş Kutusu Yapımı--wooden sewing box construction--



Gerekli malzemeler-Materials




1-Kıl testere kolu                                
workbox
workbox


2-Kıl testere ucu ;1-2-3-4 numara kullanılacak.

3-Törpü takımı  Genelde 2 ve 3 numaralı uçları kullanacagız.

4-Zımpara Kagıdı 150-220 ve 1000 Numara olacak ,ahşap için olanlardan

5-İşkence

6-Ahşap Tezgah

7-Gratuar bıçagı (Diger tabirle mimar bıçagı)

8-Tutkal ( Ahşap yapıştırma tutkalı)

9-Modeli ahşaba yapıştırma tutkalı ( bunu kendimiz yapacagız) tarifi şu adreste http://hobimrengarenk.blogspot.com/2015/12/kagit-tutkal-yapimi.html

10-  8 mm  kontroplak , marangoz ya da  Bauhaus'un marangoz bölümünde kestirmek daha ucuza geliyor.

Şu yolu izliyoruz.

1-Kontroplagı önce 150 lik ,sonra 220 lik zımpara ile  zımparalıyoruz.Zımpara yaparken ahşabın suyuna dikkat ediyoruz.El sabit kalıyor ve aşagı ,yukarı şeklinde zımpara yapıyoruz.
Zımparanın tamam olup olmadıgını anlamak için elinizin tersi ile kontrol edin.Ele tırtık takılmasın.




  Ahşap Kutu
Ahşap Kutu



2-İstedigimiz boyda büyüttügümüz desenenin fotokopisini ,kendi yaptıgımız tutkal ile ahşaba yapıştırıyoruz.








Ahşap Kutu Modeli
Ahşap Kutu Modeli






Ayrıca arka tarafa da  ,desensiz, cizgisiz düz beyaz kagıt yapıştırın ki ,kesim yaparken kıymık çıkmasın.














Ahşap Kutu Modeli
Ahşap Kutu Modeli



3-Daha sonra çıkarıp atacagımız kısımları el matkabı ile deliyoruz. Yan tarafta görüldügü gibi.

Ve deldigimiz kısımları kıl testere ile kesip atıyoruz.







4- Orijinal modelde  dikkat ederseniz kapak yok ve ben bu modeli dikiş kutusu olarak yapmaya karar verdigimden , buna kapak için ,uzun kenarı olarak belirttigim kısmı ,  fotokopi de daralttırarak kapak yaptım.

Dilerseniz sizde kapaklı yapabilirsiniz ya da aslına sadık kalıp kapaksız yaparsınız.Karar sizlerin.


Dikiş Kutu Kalıpları
Dikiş Kutu Kalıpları

Dikiş Kutu Kalıpları
Dikiş Kutu Kalıpları




Dikiş Kutusu
Dikiş Kutusu

5-Kesmis oldugum tüm parçaların zımparasını yaptıktan sonra ,daha önce de bahsettigim gibi ön boyasını attım ,ilerde boyada baya faydası oluyor.

Yan tarafta görüldügü gibi önce orta kısmı tabana sabitledim ,kurumaya bıraktım.

Ve daha sonra sırasıyla diger parçaları tek tek ekleyerek,her aşamada kurumasını bekledim.

Ve kutumu tamamladım.






workbox
workbox

Not: Kontroplagım ince oldugundan menteşe takamadım , daha dogrusu çivi ahşabı parçaladı,bu bakımdan ben de '' nasılsa ben bunu satmayacagım,kendim kullanacagım , o halde kapagım seyyar olsun  '' dedim ve tutamak olarak kuş motifi kestim.  

Ve o kuşları kapagıma  ekledim.

Yan tarafta  ön boya atmanın faydalarını görüyorsunuz.Sadece ufak tefek rötüşlerle kutum kullanıma hazır hale geldi.

Boya tamamlandıktan sonra mat vernik attım ve dikiş kutum bitti.

Elime saglık:))



Dikiş Kutusu

*****Bu modeli şu adresten  http://scrollsawworkshop.blogspot.com.tr/  free olarak indirdim.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder