22 Haziran 2016 Çarşamba

deribuzgulucanta

 Büzgülü Deri Çanta - Pleated Leather Bag



Gerekli Malzemeler - Material 



Deri –Leather


Mumlu iplik-waxed thread
Deri Büzgülü Çanta

Deri ignesi yoksa Yorgan ignesi -leather stinger

Makas ya da Deri kesme bıçagı-leather cutting blade

Astar

Açık Rivet

Deri kenar boyası

Salpa




Yapılışı:



 
Büzgülü Çanta Kalıbı

1-  Yan tarafta gördügünüz kalıplardan,ön ve arka olarak 2 adet kestim..

Çanta tam daire olmadı , dairemtrak bişi oldu ama benim hoşuma gitti ,bu şekilde kestim. 

Ve yuvarlak kısmını ölçüp ,o kısmı çevreleyecek boyuttan 10 cm fazla olacak şekilde körük kestim.

Körügü fazla kalın tutmadım enini  4 cm yaptım ve çantamın yuvarlak kısmıda yaklaşık 46 cm oldu,fazla kısımları ile birlikte.

Sizlerde yaparsanız bu şekilde hesap edin.


Büzgülü Deri Çanta

2- Ön ve arka parçaları büzecegim için ,içine salpa koymadım sadece astar ilave ettim.

Ve yine ön ve arka parçalara dörder adet açık rivet (delikli rivet) ekledim.

Körük kısmının bu tip çantalarda sert olması gerektiginden ,körüge salpa ekleyip ,astarladım.

Körük kısmının tam rivetlerin hizasına da ikiser adet rivet taktım ,ayrıca sap geçirecegim kısma da rivet ekledim.

Körüge çantanın ön ve arka parçalarını ekledim çantam bitti.

Ben bu çantada sırım kullanmadım ,derimden kestigim 1 cm genişliginde deri parcalarını rivetlerden geçirerek çantayı büzdüm.

Körügün uç kısımlarınada aynı şekilde kestigim deri parçalarımı takıp bagladım.

Ben bu çantayı boynuma asarak kullanmayı düşündügümden ( yani bir nevi bozuk para çantası gibi kullanacagımdan ) normal çanta askısı yapmadım.

****Dilerseniz sizler bu modeli daha büyük yapıp, el yada omuz çantası olarakta kullanabilirsiniz.En son kenarları ,kenar boyası ile boyadım.


Pleated Leather Bag



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder