22 Eylül 2016 Perşembe

Ahsap Cerceve Ayna

Ahşap Çerçeveli Ayna - Timber-Framed Mirror



Gerekli malzemeler-Materials



1-Kıl testere kolu
Ahşap Çerçeveli Ayna

2-Kıl testere ucu 3-4 numara kullanılacak.

3-Törpü takımı  Genelde 2 ve 3 numaralı uçları kullanacagız.

4-Zımpara Kagıdı 150-220 ve 1000 Numara olacak ,ahşap için olanlardan

5-İşkence

6-Ahşap Tezgah

7-Modeli ahşaba yapıştırma tutkalı ( bunu kendimiz yapacagız) tarifi şu adreste http://hobimrengarenk.blogspot.com/2015/12/kagit-tutkal-yapimi.html

8-  8 mm  kontroplak- marangoz ya da  Bauhaus'un marangoz bölümünde kestirmek daha ucuza geliyor.

Ahşap çerçeveli aynayı  yaparken şu yolu izliyoruz. 

1-  Ahşabımızı(kontroplagımızı) önce güzelce zımparalıyoruz.Sonra ahşabın ön tarafına modelimizi ,
Ahşap Çerçeveli Ayna Kalıbı
arka
tarafına da  beyaz bir kagıt yapıştırıyoruz.

Not:Çerçeve veya ayna yaparken mutlaka 8 mm veya daha üzeri kalınlıkta ahşap kullanın yoksa cam ya da ayna takmak için oluk açma işinizi baya zor oluyor.

Arka tarafa yapıştırmakta ki amacımız biliyorsunuz, ahşabın düzgün kesilmesini saglamak içindi.
Maksadımız kıymık çıkmasını asgari seviyeye indirmek.

2-Kesilip atılacak kısımları ,el tipi ince matkap uçları ile ya da Dremel'e takacagınız ince uclarla delin ki ,kıl testere ucunu takabilesiniz. 



3- Kıltestere ile kestigim çerçevemin ayna yerleşecek kısmına , arkadan cam için yuva açtım.Yani oluk açtım.


4-Ön boyadan önce zımparasını yaptım ve önboyasını  attım.

5-Ön boyadan sonra çerçevemi camcıya götürüp ayna taktırdım.Ayna takma sırasında çerçevenin boyası bozulma ihtimali oldugu için son boyayı cam takıldıktan sonra attım.

6-Aynanın üzerini streç ile kapladıktan sonra vernik attım.

Not:Aman dikkat dalgınlıkla ayna üzerini kapatmadan vernik atmayın ayna mahvoluyor.

Ve ahşap çerçeveli aynam kullanıma hazır.:)))


Timber-Framed Mirror


******Bu çerçeveyi aşagı da linkini verdigim sitelerden birinden aldım.Ama hangisi oldugunu hatırlamıyorum.Free olarak yayınlıyorlar.

http://scrollsawworkshop.blogspot.com.tr/

http://www.lobzik4you.ru/chert.php       





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder