19 Ocak 2017 Perşembe

kucukcocuksalincagi

Ufak Çocuk Salıncagı -Small child swing

Bu sayfada sizlerle küçük oyuncak  salıncak nasıl yapılırı paylaşacagım.

Bunu ben internetten bulmadıgım için linkini veremiyorum.Birkaç yıl önce devam ettigim İsmek kursunda ( Rasimpaşa-Kadıköy İsmek) agaç biçimlendirme de bir arakadaşımın verdigi modeli sizlerle paylaşmak istedim.

Umarım bu salıncak kalıbını sizlerle paylaştıgım için bu arkadaş bana kızmaz.:))


Gerekli malzemeler-Materials



1-Kıl testere kolu

2-Kıl testere ucu ;1-2-3-4 numara kullanılacak.
Small child swing



3-Törpü takımı  Genelde 2 ve 3 numaralı uçları kullanacagız.

4-Zımpara Kagıdı 150-220 ve 1000 Numara olacak ,ahşap için olanlardan

5-İşkence

6-Ahşap Tezgah

7-Gratuar bıçagı (Diger tabirle mimar bıçagı)

8-Tutkal ( Ahşap yapıştırma tutkalı)

9-Modeli ahşaba yapıştırma tutkalı ( bunu kendimiz yapacagız) tarifi şu adreste Ahşap Tutkal Hazırlama

10-  8 mm  kontroplak marangoz ya da  Bauhaus'un marangoz bölümünde kestirmek daha ucuza geliyor.


Şu yolu izliyoruz.


Ahşap Salıncak Kalıbı


Diger agaç kesmelerde gittigim yolu blogumu takip edenler bilir ,bu nedenle nasıl kestigimi sizlere tekrar anlatmayacagım ama bu salıncagı degil çünki ben bu salıncagı önceden kesip montajını yapmıştım. Kesme yöntemi nasılsa aynı ,başka objeleri nasıl kestigimi merak ederseniz Scrollsaw-Testere Kaydırma menümden izleyebilirsiniz.

Yada youtubeye koydugum videolardan da izleme imkanınız var





Small child swing mold


  Yan tarafta gördügünüz kalıplardan Üzerlerinde yazılan adette kesimleri yapıyorsunuz.

Yukarıda ki kalıpta aynı, kesip atacagınız kısımları karaladım ona göre kesme işlemini yapacaksınız.



Ve önceden belirttigim gibi montajdan önce mutlaka bir ön kat boya atmayı unutmayın.Montajdan sonra tekrar boyarsınız.



İşte sevimli ve bir o kadar da güzel ahşap oyma salıncagım.:))


İçine bebeklerimi de oturttum çok güzel oldu.


Ahşap Oyma Salıncak

Small child swing








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder