28 Aralık 2015 Pazartesi

Deri Gul Selalesi

Deri Gül Şelalesi Yapımı--leather rose waterfall construction--


Sizleri hem 5 yapraklı deri gül nasıl yapılırı , hem de kahve fincanına nasıl gül şelalesi yapılır onu anlatmaya çalışacagım.


Gerekli malzemeler - Material



İnce deri-leather 
Deri Gül Selalesi
Deri Gül Selalesi

Peligom tutkal                                                                

Makas -- scissors

Çiçek kalıpları--flower pattern

Kahve Fincanı-coffee cup

Çöp Şiş

Sıcak Silikon-hot silicon

Krapon kagıdı






Şu yolu izliyoruz.





Not:Şelalemizi yapmadan önce ,çiçeklerimizi üzerine yerleştirecegimiz destegi yapmamız gerekecek.

Bunun için eski bir çatal yada kaşıgınızı egerek (yamultarak) kullanabileceginiz gibi ,büyük çöp şişlerden de 

yararlanabilirsiniz. Ben büyük boy çöp şişlerden kullandım.


1-Önce çöp şişlerimizi krapon kagıdı ile kaplıyoruz.
Fincan-coffee cup
Fincan-coffee cup


Daha sonra krapon kagıdı ile kapladıgımız çöp şişleri , sıcak silikonla ,önce fincana yapıştırıyoruz.

Silikon iyice soguyana kadar bekliyoruz.

Fincanın çöp şişi iyice tuttugundan emin olunca, diger ucunu tabaga silikonla tutturuyoruz.

Silikonların çirkin göründügüne bakmayın ,nasılsa üzerlerine yapacagımız çiçekler gelecek.:))

Yanda ki resimde gördügünüz gibi.

Not:Sakın tutkal filan kullanmayın , zamanla kopuyor.

Fincanı ve destegimizi hazırladık ,sıra gülleri yapmaya geldi.

5 yapraklı gül yapalım şimdi.

Yaprak sayısını ve boyutları fincanın büyüklügüne göre ayarlayın.Ufaktan büyüge dogru gülleri yapabilirsiniz,ben üşendim hepsini aynı boyda yaptım.
Gül-Rose
Gül-Rose


Not:Ayrıca gül yaparken ben çiçek topu ya da mum kullanmadım arkadaşlar.

1- Eski bir teflon tavama kestigim gül yapraklarını,derinin içi  , tavaya gelecek şekilde ,ocak üzerinde hareketlendirdim.Yani pişirdim.

Yan tarafta gördügünüz gibi gül yaprakları içe dogru kıvrıldı. Bu işi  harlı ateşte degil,kısık ateşte yapın.

Ocak üzerinde yapmanın diger bir avantajı ,deri kenarları is (kirlenmiyor) olmuyor ,dolayısıyla tertemiz güller elde ediyorsunuz.








Gül-Rose
Gül-Rose
2-Gül yapraklarını ocak üzerinde hareketlendirdikten sonra yan tarafta gördügünüz resmi incelerseniz sıra ile yaprakları ekleyerek minik güller oluşturdum.

Gülleri hazırladıgınız da , fincanda ki destege tam oturması için , gülün poposunu kesin. 6.sırada ki resimde oldugu gibi.



Hazırladıgınız gülleri tek tek fincanda ki destege yapıştırın.

Bu fincanda yaklaşık 60 a yakın gül var.:)))

Vallahi üşenmedim yaptım ,bana göre de fena olmadı.Fincanım fazla yıpranmıştı ve çogu yerinin yaldızları dökülmüştü  ben de atmaya kıyamamıştım.Onları kamufle edeyim diye fincenımı da süsledim.

Biraz fazla abarttım gerçi ama, benim huyum ,her şeyin cılkını  çıkarana kadar yaparım ,huyum kurusun.



deri gül selalesi
leather rose waterfall




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder