24 Temmuz 2015 Cuma

Ahsap Rolyef

Ahşap Rolyef Yapımı-Wooden construction rolyef--


Gerekli malzemeler-Materials


Yapacagınız Resim  
Ahşap Rölyef
Ahşap Rölyef
   
Mukavva

Siyah Karbon Kagıdı

Peligom tutkal

Maket bıçagı

Su bazlı boyalar

Ahşap kaplama

Asetat

Perde yapmak için tül ve çeşitli kumaşlar

Çiçekler,Yosun vs



Şu yolu takip edecegiz.



1-Önce yapacagınız resmin istediginiz boyutta fotokopisini alın.

Ben yukarda gördügünüz resmi tekrar yapacagım.Bu rolyefimi, bir arkadaşıma hediye ettigim için  ,salonumun onsuz kalmasına gönlüm razı olmadı ,daha küçük boyutta tekrar yapacagım.


2-Ve  fotokopisinin üzerinde evleri bölümlere ayırın .

Mesela bu resimde sag tarafta 6 ev var .Bu 6 evi tek tek kaydırmadan, aynı çizdiginiz çizgilere sadık kalacak şekilde, mukavvalara siyah karbon kagıdı ile kopyalayın ve kesin.






3-Yukardaki resimde, sag tarafta görülen ilk evin ,alt kısmı yanda
Ahşap Rölyef
Ahsap rolyef

görülüyor. Gördügünüz gibi araya karbon kagıdı koyarak mukavvaya çıkardım ve kestim.

Pencereyi maket bıçagıyla kesip attım.(Eger panjur yapacaksanız ,bu parçaları atmayın ,panjur yaparsınız.)

Kapıyı kestim, içe dönük kıvrımlı yerleri koparmadan kırarak serbest bıraktım.

Artık evin bu parçası ,ahşap kaplamayla kaplanmaya hazır.






Ahşap Rölyef
Ahsap rolyef

4-Yanda gördügünüz bölüm ,sag tarafta ki ikinci evin üst bölümüdür.

Yukarda oldugu gibi pencereyi oyup çıkardım ve ahşap kaplamayla kapladım.Bu ev büyük oldugundan kaplamaları bütün olarak yapıştırdım.

Daha sonra sizlere şerit  keserek ev yapımını anlatacagım.(Siz izlemeye devam edin.:)








Ahşap Rölyef
Ahşap Rölyef
Ahşabı yapıştırdıktan sonra ,pencereyi ikinci kez tekrar oyup çıkardım.Zira ahşabı yapıştırırken açtıgımız pencere tekrar
kapanmıştı.








Ahşap Rölyef
Ahşap Rölyef



Ahşapla kaplanmış ve pencerelerde ki kaplama kesilip atılmış şekilde ,tüm parçaları yaptım.










Ahşap Rölyef
Ahsap rolyef

5-Ahşap kaplanmış ve penceresi açılmış kısma ,ben orijinal resimde oldugu gibi kafes yaptım...

Bunun için evin arka kısmında ,ahşap kaplamaları 1 mm lik şeritler keserek kafes oluşturdum.
 Kafes bittikten sonra asetat ile cam yaptım.
Daha sonra bu pencerede perde istemedigimden ,siyah  fon kagıdı ile kapadım.Siyah kullanmamın sebebi ,pencereye derinlik vermesi içindir.






Pervazın Hazırlanışı
Pervazın Hazırlanışı
6-Yan tarafta gördügünüz gibi kafesi biten ve derinlik katması için arkaya siyah fon kapladıgım kısım bitti.

Artık pencerenin çerçevesini yapmaya sıra geldi.












Ahşap Rölyef
Ahşap Rölyef

7-Çerçeveleri resmin büyüklügüne göre kesin ve pencere kenarlarına yapıştırun.

Bu şekilde tüm parçaları tek tek yaptıktan sonra sıra bu parçaları birleştirmeye geldi.








Ahşap Rölyef
Ahşap Rölyef
                                                                                                 

8-Rölyef parçalarını kasaya yerleştirmeden önce gökyüzünü yapmanızı tavsiye ederim.Zira sonra yapmaya kalkarsanız ahşabı boyamak zorunda kalırsınız ve diplere giremezsiniz.

Önce sag tarafta ki en alt bölümü resim kasasının yan tarafına tutturdum.





Ahşap Rölyef
Ahşap Rölyef




9-Ve diger parçaları yan tarafta gördügünüz gibi ekledim.



Diger parçalarıda yan yana ekleyerek ,orijinal resme sadık kalarak ilave ettim.







Ahşap Rölyef
Rölyef

Ve rölyefimin sag tarafı tamamlanmış oldu.












Ahşap Rölyef
Ahşap Rölyef


10-Aynı şekilde rölyefin sol tarafını da tek tek yaptım.

Ve sol atarafı da sag taraf gibi resme sadık kalarak birbirine ekledim.











Ahşap Rölyef
Ahşap Rölyef



11-Ve rölyefimin sag ve sol tarafları kasaya yerleşmiş hali.








12-Şimdi sıra çatıyı yapmaya geldi.


Rölyef Çatı
Rölyef Çatı

 Çatı için resimde gördügünüz gibi kaplamanın boyuna degil,eninden çatı kenarlarını keserek çıkarın.Ve elinizle az biraz ıslattıgınız kaplamayı kıvırın.(Bombe verin)Birleştirdiginizde çatı kenarı hazır.

(bunu anlamak için elinizle kaplamayı kıvırmaya çalışın eger kırılırsa bilin ki bu kaplamanın boyuna kısmıdır.)



Rölyef Çatı
Rölyef Çatı


13-Hazırladıgınız çatı kenarlarını evlere ilave edebilirsiniz.

Su taşı denen şeritlerden alıp kahverengiye boyadım ve çatı kenarlarında ki kıvrımları bı şekilde yaptım.İsterseniz sizler sürfile makasıyla da bu kıvrımları yapabilirsiniz.

                                                                                         
                                                                                           



  Ahşap Rölyef
Ahşap Rölyef
                                                                                                         
Artık kasaya yerleşmiş ,çatıları ilave edilmiş rölyefimizi
diledigimiz gibi süslemeye başlayabiliriz.

Bunun için önce arnavut kaldırımı şeklinde yol yaptım, boyadıktan sonra agaç,çiçek  panjurları ilave ettim.







Ve rölyefim bitti.



Ahşap Rölyef
Ahşap Rölyef


























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder