8 Aralık 2015 Salı

Hat

Testere Kaydırma ile Hat - scroll saw line -



Deri üzerine hat sanatı

Gerekli malzemeler - Material


Vaketa Deri – Vaketa Leather

Makas ya da Deri kesme bıçagı- leather cutting blade
                                       
Deri kenar boyası                                                   

Salpa (çantayı sert tutan kartonumsu bir ürün) ya da kalın karton

T28 tutkal(deri tutkalı)

4 mm lik kontroplak-marangoz yada  Bauhaus'un marangoz bölümünde kestirmek daha ucuza geliyor.

Tutkal ( Ahşap yapıştırma tutkalı)  Tarifi burada 
http://hobimrengarenk.blogspot.com/2015/02/tabak.html

Kıltestere

Törpü takımı  Genelde 2 ve 3 numaralı uçları kullanacagız.

İşkence



Şu yolu takip ediyoruz.

1-Önce hat'ımı yerleştirecegim zemini hazırlamakla başlıyorum.
leather frame

Vaketa deriyi ılık su içinde yaklaşık 6 - 8 saat gibi bekleterek yumuşamasını sagladım.
Ve elimde bulunan mermerimsi parçanın etrafına, deriyi  ıslakken doladım.

Bu işlemi yaparken mümkün oldugu kadar deriyi gerdim.

Derinin sabit kalması için,arkadan çiçek teli  ile deriyi mermere bagladım , bu şekilde kurumaya bıraktım.

Ama deri kurumadan evvel kenarlarına dogaçlama olarak kıvrımlar oluşturdum.

Kıvrımları oluştururken ,çamaşır mandalından yardım aldım.

Burada dikkat edilecek husus mandalın izinin deriye çıkmaması...Buna dikkat edeceksiniz.


leather frame

2-Deri kuruduktan sonra, teli sökerek mermeri derinin içinden aldım.

Kıvrım sebebiyl, deri kenarında oluşan çerçeveyi, ilerde sönmesin diye alttan tahta çubuklarla destek atarak sıkıştırdım.

Askı yerini ayarladım.




Ve anilin boya ile boyayıp ,kenarlara gümüş yaldız atıp, leflefle
Deri çerçeve

yani deri cilası ile cilaladım.

Yapacagımız hat duvarda asılı kalacagı için sizler bunu su bazlı ahşap boya ilede boyayabilirsiniz.Ama en son mutlaka cila atın.





3-Şimdi sıra testere kaydırma ile hat'ımızı kesmeye geldi.
Hat-line

Bunun için 4 mm lik kontroplagımızı pürüzsüz olacak şekilde zımparalıyoruz.

Ahşabın ön kısmına hat'ı,arka kısmına düz beyaz bir kagıdı yapıştırıyoruz. Tutkal tarifi burada http://hobimrengarenk.blogspot.com/2015/02/tabak.html

Not:Arka kısma düz beyaz kagıdı yapıştırmakta ki amacımız kıymıkların fazla olmaması içindir.

Ve tek tek kıltestere ile keserek çıkarıyoruz.Törpüleri kullanarak kenarları temizliyoruz.

Not:Tutkalla yapıştırdıgımız kagıtları sökmek için ,kesilen parçaların üzerinde ıslak bir bez parçası dolaştırırsanız kagıtlar hemen sökülür.


4-Tek tek kestigimiz hat parçaları deri çerçeve yerleştirmeden önce
scroll saw line

vernikliyoruz.

Ve şekle sadık kalarak çerçeve içine yapıştırıyoruz.








Ve deri çerçeve içinde hat'ımız hazır.

Bu hat sanatının anlamı MAŞALLAH  demektir.


Maşallah

Not:Bu hat kime ait bilmiyorum.İnternetten alıntıdır.

İnternette buldum ve uyguladım ama genelde testere kaydırma modellerimi, aşagıdaki adreslerden alıyorum.
http://scrollsawworkshop.blogspot.com.tr/
http://www.lobzik4you.ru/chert.php




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder