13 Kasım 2016 Pazar

deri yelek

Deri Yelek --Jerkin



Malzemeler- Material


Deri-Leather
Deri Yelek-Jerkin

Mumlu iplik-waxed thread

Deri ignesi yoksa Yorgan ignesi -leather stinger

Makas ya da Deri kesme bıçagı-leather cutting blade

Astar-Liner

Açık Rivet Mini boy



Yapılışı:

Yelek için yumuşak deri kullanmamız gerekiyor. Deriyi bütün olarak kullanabildigimiz gibi,benim gibi petchwork hastası olan bayanlar ya da beyler parça derileri birleştirerekte yapabilirler.



Jerkin Pattern

Yan tarafta gördügünüz kalıbı bir arkadaşımın yeleginden çıkardım.Arkadaşım Esin'e buradan teşekkür etmeyi bir borç bilirim.

 Koltuk altları tam oturmadı, dikerken ufak tefek rötüşler yapmak zorunda kaldım ama bittiginde ugraştıgıma degdi.:))






Petchwork Deri Yelek
Önce kalıba uygun gelecek şekilde resimde gördügünüz baklava dilimlerinden keserek bunları birleştirdim ve gövdeleri oluşturdum.(mavi renkli olan kalıp)

Omuzları birleştirmeden önce püskülleri 1 cm aralıklarla ve 10 cm yükseklikte kestim.Yelegin her tarafına degil sadece yan dedigim kısmı koltuk oyugunu kaplayacak sekilde 7 cm aralıklarla üstüste diktim.

Not: Daha zengin gözükmesini isterseniz 5 cm aralıklarla püskülleri üstüste dikebilirsiniz.






Jerkin


Yine omuzları birleştirmeden önce yelegin astarını diktim.Onunda omuzlarını birleştirmedim.Ve astarı yelegin kenarlarına çok ince tutkalla tutturdum.

Astarın tam oturdugunu anlayınca önce astar omuzunu dikip daha sonra yelegin omuzunu kapattım .

Not: Aslında deri yelege astak koymayabilirdim ,koymakta ki amacım petchwork teknigi uyguladıgımdan dikişlerin gözükmesini istemedigim içindir.Sizler eger tam deri kullanırsanız astar kullanmanıza gerek yok.









Deri Yelek


Sıra koltuk kenarları ve yelegin komple kenarlarını kapamaya geldi.

Bunun için 2 cm genişliginde verev olarak ve tüm yelegin çevresini kaplayacak boyutta uzunca deriden parça kestim ve yelegin dış kısmına ( yani yüzünden )tutturdum  ve astarı içine alarak içe katlatıp diktim. 


Yelegim bitmiş oldu.

Baktım çok sade oldu ,azıcık parlasın dedim ve yaptıgım püsküllerin üzerine rasgele açık rivetlerden taktım.










Bana fena olmadı gibi geldi. İşte yelegimin ön ve arkadan görüntüsü.


Deri Yelek- Jerkin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder