10 Ocak 2016 Pazar

Kestane Tatlisi

Kestane Tatlısı--sweet chestnut--



Kestane tatlısını evde yapmaya karar verdim , 3 ayrı denemem oldu , en son denemem elde ettigim sonuç baya hoşuma gitti.

Bunu sizlerle paylaşmaya karar verdim.


sweet chestnut
sweet chestnut

Malzemeler-Materials

Yarım kilo  Kestane-chestnut

Yarım su bardagı Toz Şeker- sugar

1 su bardagı Süt--Milk

Hindistancevizi--coconut

Çikolata Sosu

Bitter Çikolata




Yapılışı:




Kestane

1-İlk etapta kestaneleri yıkıyoruz , ortadan ya da yan tarafından çentik atıyoruz, yani çiziyoruz. 

Ve üzerini geçecek kadar su ilave edip,yaklaşık birbuçuk saat kadar pişiriyoruz.


Bir saatte genelde pişiyor ama ,iç kabuklarını da daha kolay çıkaralım derseniz bişrbuçuk saat kadar kaynatmanız gerekiyor.O zaman iç kabukları ,dışında ki kabuklarla birlikte hoooppp diye kalkıyor.:)))

Önemli Not: Son yarım saat gözünüz tencerede olsun, kestanelerin dagılmasına izin vermeden ateşten alın.










Kestane Tatlısı
Kestane Tatlısı




2- Pişen kestaneler soguyunca iç ve dış kabuklarını soyun ve tencereye alın,üzerine yarım su bardagı kadar toz şeker dökün ,bir su bardagı süt ilave ederek ,dibini tutturmadan pişirin.

Ocagı kapattıktan sonra püre haline getirin, fazla da ezmeyin , yerken arada agzınıza parça kestaneler gelince baya  hoş oluyor.













Kestane Tatlısı
Kestane Tatlısı




Kestane püresi sogumadan borcama yayın , bu şekilde donsun.

Soguyunca üzerine hindistancevizi dökün.


Yan tarafta resmi görülen tatlım ilk yaptıgım.

Fena olmadı ama içime sinmedi. Tekrar yapmaya karar verdim.













Ve 2.kez yaptıgım da yöntem aynı,  kestane püresini tabagıma yaydım donmasını bekledim.
Bitter Çikolatalı Kestane Tatlısı
Bitter Çikolatalı Kestane Tatlısı


Daha sonra bitter çikolatayı benmarin usulu erittim  ve kestane püremin üzerine yaydım.

İkinci denemem yanda ...:)))

Tadı güzel oldu olmasına da, o bitter çikolata kaya gibi sert oldu ve bırakın düzgün kesmeyi , yerken bile dişlerimizle kavga etti.:)))


Bunu bir daha yapmıcam bitter çikolata ile olmuyormuş.


Ama yılmadım ,dedim ya inadım inat yapıcam bunu.


Çikolata Soslu Kestane Tatlısı
Çikolata Soslu Kestane Tatlısı

Üçüncü kez denedim.

Bu sefer kestanenin içine 1 çay kaşıgı bugday nişastası attım.

Kestane püresinin azıcık daha sert olmasını istedim ama olmadı.:((

Yılmak yok 4. denemem de 1 tatlı kaşıgı nişasta koyacagım.

Neyse püremi yaptım.Üzerine çikolata sosu yapıp döktüm.


Tadı muhteşem üstü bişiydi ama , bunda da kusur ne idi  biliyormusunuz?

Çok yumuşak oldu ,dilim dilim çıkmadı.:((


Ama yapacagım inadım inat.:)))

Afiyet bal şeker olsun.Elime saglık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder