26 Aralık 2015 Cumartesi

Otlu Pilav

Otlu Pilav --Oglak Pilavı --Kid Rice--


Çanakkale'de Oglak Pilavı olarak bilinen ,ama benim uygulamamla ,Otlu Pilav'a dönüşen bir pilav tarifi verecegim.

Aslında bu pilav genelde Nisan-Mayıs ayların da oglakların dogdugu ve anası ölen yavrucukların yenildigi dönemde yapılan bir pilavdır.Ama nedense ben bu pilavı oglaklı oldugundan mıdır nedir , hiç sevemedim.Ama pilavın tadı öylesine hoşuma gitti ki bunu tavukla yapmaya başladım.

Gerçi kırmızı et sevenler için oglakla ya da biftekle yapılabilir , hepsini denedim, tadı daha farklı oluyor ,ama ben kırmızı ete pek itibar etmedigimden ( nadiren yedigimden) tavukla yapmayı tercih ettim.Ve bu şekilde devam ediyor.:)))

Not:Ayrıca orjinal oglak pilavında baharat olmuyor,Nane, kimyon ,tarçın vs ,baharatı seven biri olarak ben hepsini ilave ediyorum.

Umarım begenir ve tatbik edersiniz.

Malzemeler -materials


3 Su Bardagı Pirinç- Rice
Otlu Pilav

6 Su Bardagı Tavuk suyu

Yarım orta boy Tavuk (but dahil olacak)

1 Demet Maydanoz- Parsley

1 Demet Dereotu-Dill

1 Bag Yeşil Sogan-Scallion

1 Demet Nane -spearmint

1 Fincan sıvı yag

Köri -curry

Kuru Nane-dried mint

Kimyon -cumin

Tarçın -cinnamon

Tuz -salt

Yapılışı:

1-Fırın tepsisine , yaklaşık  1 fincan kadar sıvıyag koyun ve yeşil sogan ,nane, maydanoz, dereotunu ince ince kıyarak ilave edin.


Oglak Pilavı


2-Yarım tavugu  butun teki üzerinde olacak,düdüklü tencerede 6 su bardagı su ilave ederek haşlayın.

Soguduktan sonra kemiklerinden ayırın ,didikleyin ve onu da tepsiye koyun.

Not:Pilav yaparken siz ne yaparsınız bilmiyorum , ama ben tuzlu suda pirinci bekletmem.

Bol suda yıkar,unlu suyu bitince kullanırım.

Sizler nasıl isterseniz o şekilde ,yıkadıgınız ya da ıslattıgınız pirinci de ,suyunu süzdükten sonra ,tepsiye ilave edin.



3-Yanda resimde gördügünüz gibi hepsini tepsiye koyun ve  6  bardak tavuk suyu ilave edin, tuz, kimyon, köri, tarçını koyun ve deli gibi karıştırın.Eger arzı ederseniz bizim yaptıgımız etsuyundan da 4 yada 5 bogum atabilirsiniz.http://hobimrengarenk.blogspot.com/2015/12/etsuyuyapimi.html

O zaman tadı daha keskin  ve güzel oluyor.

Fırına koyun ,pirinç suyunu çekene kadar fırında pişirin.

Not: Pirinç suyunu çekmeye yakın fırından çıkarıp pilavı karıştırın.Yoksa üstte kalan pirinçler dişinizle kavga eder.Sert kalır,altüst edin ki pirincin hepsi pişsin.

Pilav suyunu çekince ,fırından alın ve üzerini bir örtü ile örterek 20 dakika kadar dinlendirin.

Tabaga servis ettiginiz de yanına mutlaka kaymaklı yogurt ilave edin.

Afiyet bal şeker olsun.:))


Kid Rice






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder