25 Kasım 2015 Çarşamba

Kot-Deri Sirt Cantasi

Kot-Deri Sırt Çantası--jeans leather backpack


Bu sayfada sizlerle eski kotları degerlendirmeyi paylaşacagım.

Geri dönüşüm proje kapsamına girecegini düşünmemin sebebi ise,atacagım
kotun saglam yerlerini tekrar kullanılabilir hale getirmem oldu.

Gerekli malzemeler-Material



Deri –Leather                                                                
Kot-Deri Sırt Çanta
Kot-Deri Sırt Çanta

Kot (eski kot ) --old jeans

Salpa karton ya da terlik bezi

Astar --liner

Mumlu iplik-waxed thread

Deri ignesi yoksa Yorgan ignesi -leather stinger

Makas ya da Deri kesme bıçagı-leather cutting blade

Mıknatıslı çıtçıt

Delikli Rivet

Halkalar

Tahta ya da deriden yapılan boncuklar

Kagıtbant

Deri kenar boyası

T28 tutkal(deri tutkalı)

Şu yolu izliyoruz.


1-Önce kotun saglam yerlerini ayırıp , öne ve arka parça kestim.
Çanta patronu
Çanta patronu

Yan tarafta gördügünüz şekilde bir sırt çantası yapacagım 
ama bu çantada  ön tarafın az bir bölümünü,arkanın
 ise büyük bir bölümünü kottan kesiyoruz.

Ama patronun ön kısmını aşagıda gördügünüz gibi 
parçalara böldüm.






Çanta patronu Ön
Çanta patronu Ön
2-  Ön orta dedigim kısmı, ortadan dikişli olarak kot 
kumaştan kestim.
Kotum o kadar yıpranmıştı ki bütün olarak çıkaramadım.:)))

Diger tarafları , elimde olan parça derilerden kestim.
Ön alt orta , bütün olarak kesilecektir.












Çanta astarı
Çanta astarı

3-Çanta ön taraftan bombeli olacagı için astarı ayrıca 
karşılaştırmalı olarak keserek makina ile diktim.


Kestigim deri parçalarını kenar boya ile boyayarak 
dikime geçtim.
















Çanta Arka
Çanta Arka 


4-Yan tarafta gördügünüz çizgili kısımları , dikiş kolay olsun 
ve görüntü daha şık olsun diye deri yapmaya karar verdim.

Not: Deri yapmamın sebebi kot kumaşı deldigimizde iplik
 atıyor ve ben çanta da el emegine agırlık veren biri
 olarak deri kullandım.











Çanta Arka
Çanta Arka


5-Çizgili kısımlar kadar , az bir binme payı bırakarak 
deriyi kestim ve kumaşa bindirme şeklinde diktim. 
Fermuarı çantanın arka kısmına ekledim.
Ve arka kısmı astarladım.

Yani çantamda ön kapak yok ,çanta içini buradan 
kullanacagım.

Ve çantanın arkasına ayrıca fermuarlı bir cep ilave ettim.
Buraya ehliyet,para,nüfus cüzdanı vs koyabilmek için.






Çanta Ön
Çanta Ön


6- Çantanın ön parçalarını da ,deri kısımlar dahil ,
bindirme usulü (kot kumaşta sorun olmasın diye) birleştirdim.














Kot-deri sırt çantası
Kot-deri sırt çantası

7- Ön ve arka parçaları birleştirdim.4 kenarı boşta bıraktım.
Sap takmak için.














Kot çanta
Kot çanta



8-Halkaları çantaya tutturmak için 8 adet resimde görülen 
uç kestim ve çanta kenarlarına sap halkalarını takarak diktim.











Kot çanta kenar
Kot çanta kenar



9-Yan tarafta gördügünüz gibi çanta kenarları boya ile 
temizlenecek gibi olmadı.

Bende kenarları kapayacak genişlikte , yaklaşı birbuçuk cm
 genişliginde deri parçası kesip ,çanta kenarı temizleme
 işini yaptım.Bu işi yaparken dikiş aralarına tahta boncuk 
takarak süsledim.



10-Çanta sapı olarakta hazır saplar üzerine deri parçaları zımbalayarak
çantaya ekledim.Ön tarafa deri boncuklar takıp çantayı bitirdim.




Ve sonuç:))






Kot-Deri Sırt Çantası
Kot-Deri Sırt Çantası Ön




Kot-Deri Sırt Çantası
Kot-Deri Sırt Çantası Yan



















Kot-Deri Sırt Çantası
Kot-Deri Sırt Çantası Arka



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder