8 Kasım 2015 Pazar

Geri Donusum Calismalarim

Geri Dönüşüm Çalışmalarım--recycling efforts--


Bu sayfada sizlerle şişe , bardak , konserve kutuları , kartonlar,eski resim çerçeveleri nasıl degerlendirilip yeniden kullanılır hale getirilir, onları paylaşmaya çalışacagım.

1-Bardak Süsleme


Önce bardak süslemeden başlamak istiyorum.

Biliyorsunuz satın aldıgımız ürünlerin bazılarında,satışı teşvik etmek amacıyla tabak , bardak vs ilave ederler ve ben kendi adıma söylüyorum , eger hoşuma giden bir obje ise mutlaka alırım.:)))

Üzerlerinde o markanın kabarık yazısı olur.Bunları mümkün oldugu kadar kapatmaya çalışarak sizlerle bardak kaplayacagım.



Bardak
Bardak
Bardakları ingiliz sicimi , kumaş , deri , dantel vs ile kaplamamız mümkün.

Bende deri çok oldugundan ilk başta deri ile süsleme yapacagım.

Resimde gördügünüz bardagı dogaçlama olarak,derimin büyüklügüne göre sardım ve deri tutkalı ile yapıştırdım.

Not:Yapıştırma işinde hangi tutkalı kullanırsam kullanayım,boncuk tutkal da dahil olmak üzere , bardagın iç kısmında mutlaka yapışkan belli oluyor.

Bu işe gönül veren arkadaşlardan bu konuda ,lekenin gözükmemesi için bir önerisi olan varsa , lütfen bana yazsın.




Glass
Glass


Daha sonra , sırımdan  içine boncuk takarak saç örgüsü yapıp ,deri
kenarlarına yapıştırdım.

Bardagın içini cam boya ile ponpon yardımıyla boyadım. İsterseniz sprey cam boyada kullanabilirsiniz.

En son leflef deri cilası ile deriye parlaklık verdim ,cilaladım.









Ve sonuç:))

Deri ile kaplanmış bardak
Deri ile kaplanmış bardak




2-Bu da Başka Bardak

Bardak
Bardak

Bunda da aynı yöntemi kullandım.Süs olarak ekstradan fiyonk kestim.

İçi boncuklu sırımı  deri kenarlarına yapıştırarak temizligini sagladım.

İçini cam boya ile ponpon yardımıyla boyayıp leflef cila sürdüm.

Fiyonkları 2 tarafa yapıştırdım.

Not:Resimlerde farkı gördügünüz gibi , deri cilayı yiyince rengi daha koyu oluyor.







İşte sonuç:))

Süslenmiş bardak
Süslenmiş bardak






Glass
Glass

 3- Bu Daha da Başka Bardak:))


Hızımı alamadım bir bardak daha paylaşacagım.Bu bardakta tek fark deride büzme teknigi uyguladım ve büzme işlemini yaparken içine boncuk taktım.

İçi boncuklu sırımı  deri kenarlarına yapıştırarak temizligini sagladım.

İçini cam boya ile ponpon yardımıyla boyayıp leflef cila sürdüm.






Sonuç.

Süslenmiş bardak
Süslenmiş bardak





4-Deri ile Kaplanmış Son Bardaklar



Yöntem aynı arkadaşlar yaprakla ya da fiyonklarla yada silindirlerle ya da pullarla farklı şekillerde bardak süsleyebilirsiniz.



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder