14 Eylül 2015 Pazartesi

Deri Kenar Temizleme

Deri Kenar Temizleme--Leather Edge Cleaning...


Bu sayfada sizlere kemer,çanta,çanta sapı,bileklik kenar temizliginin nasıl yapıldıgını anlatacagım.



Gerekli Malzemeler --Material

Deri Kenar Boyası--Leather edge paint

Silikonlu Süt--silicone milk

Dremel
Dremel
Balmumu-- wax
Dremel veya

Zımpara kagıdı --sandpaper

Deri kenar temizliginde 2 yol vardır.Bunlardan ikisinide size açıklayacagım.



Birinci yolda kullanacagımız malzemeler :


Deri kenar boyası ve balmumu olacaktır.


Deri-Leather
Deri-Leather



1- Yan tarafta görülen deri işlenmemiş deri olup ,bunun yarısı üzerinde çalışma yapacagım.











Deri-Leather

2- Derinin yarısını, dremele taktıgım zımpara ucu ile elime pürüz degmeyen kadar zımparaladım.


Dremeliniz yoksa normal zımpara kagıdı ile de aynı işlemi yaparsınız.Derinin kenarları ,hafif bombeli olacak şekilde zımparalayın.









Deri
Deri

3-Zımparaladıgım kısmı ,deri kenar boyası ile boyayıp kurumaya bıraktım.


Kuruduktan sonra tekrar üzerinden bir kere daha zımpara çektim.

Bunu yapmakta ki amacım boya kalıntılarından kurtulmak ve pürüzsüz bir zemin elde etmektir.







Leather
Leather


 4-Daha sonra zımparalanmış bu boyanın üzerine ,bolca balmumu sürdüm ve kurumaya bıraktım.




 
                                                                                                       

5-En sonunda tekrar zımpara çektim. Deri kenarı temizlenmiş  oldu..




.

Leather
Leather


İkinci yolda kullanacagımız malzemeler:


Silikonlu süt ve deri kenar boyası kullanacagız.
silicone milk
silicone milk



1-Deri kenarını ,birinci yolda oldugu gibi bir güzel zımparalıyoruz. 

Not:İstanbul 'da ortası oyuk zımpara ucu bulamadım.Yurt dışından getirtmek ise, işime gelmedi.Eger sizlerin imkanı varsa ,yurtdışından orta kısmı deriyi kavrayacak şekilde zımpara ucu getirtin.Daha saglıklı oluyor.



Leather
Leather

2-Zımparaladıgım kısma silikonlu sütü bolca sürdüm.

Kurumaya bıraktım.

Not:Silikonlu süt deri kenarında oluşan boşlukları doldurdugu için iyi bir yol ,ama silikonlu süt pahalı oldugundan, ben birinci yolu tercih ediyorum.







Deri
Deri

3-Silikonlu süt kuruduktan sonra tekrar zımpara yapıyoruz.

Böylece fazlalıklar temizlenmiş oluyor.









Leather
Leather

4-En son pürüzsüz kalan zemine, deri kenar boyasını sürüyor ve kurumaya bırakıyoruz.

Kuruduktan sonra zımparaladıgımızda işlem bitmiş oluyor.





Ve sonuç.




Leather-Deri
Leather-Deri










  

1 yorum: